5 Fouten binnen Content marketing

Content marketing is een belangrijk element voor je bedrijf, niet alleen biedt het nog toekomst maar is het ook nog eens essentieel voor de verdere uitbouw en ontwikkeling van je online reputatie.

Echter kun je content marketing op zoveel verschillende manieren verkeerd gebruiken en zal je andere dingen er door gaan verwaarlozen. Dit artikels bespreekt enkele van de meest gemaakte fouten binnen het content marketing segment.

Verwaarlozing van andere marketing bronnen

Content marketing is belangrijk maar is niet de enige vorm van marketing die je bedrijf of website ten goede zal komen, hierdoor is het belangrijk om ook je te richten op andere vormen van marketing.

Zelfs al heb je content marketing voor 100% onder de knie, de resultaten kunnen altijd tegen vallen wanneer je in een specifieke niche werkt. Elke niche heeft zo zijn eigen vorm van marketing, het ene segment zal beter aanslaan als je een e-mailcampagne lanceert en een ander zal beter converteren wanneer je moet korting bonnen gaat werken.

Het is aan te raden voor welke website om content marketing te combineren met tal van andere vormen van marketing, zowel gratis als betalend.

Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient

Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Start hier met het verdienen van duizenden euro’s per maand

Waardevol maar te weinig aandacht

Bij content marketing draait het maar om een ding en dat is je klanten en bezoekers voorzien van relevante informatie.

Relevante informatie zal sneller aanzetten tot conversie, echter moet je jezelf wel afvragen of ik de content heb gemaakt puur informatief zijnde, als aanbieder of is de informatie relevant naar je doelgroep toe, met de intentie om effectief relevante informatie te tonen naar waar gezocht werd.

Verassing in je content

Wil je je bezoekers overhalen om iets te kopen of van je diensten te gebruiken, dan dient je content toch wel zinvol te zijn, echter moet de bezoeker niet alleen zijn informatie kunnen vinden maar deze moet ook nog eens geboeid blijven.

Je ziet de dag vandaag heel veel reclame filmpjes die er heel wat entertainment in verwerken, echter is er wel meer nodig dan dit. Je zal nauwelijks of nooit klanten binnen halen door entertainment met weinig toegevoegde waarde, daarbij komt dan ook dat je net genoeg en niet te weinig informatie dient te voorzien.

Verbeter je content strategie

Het begrip meten is weten is in de marketing wereld een belangrijk element, niet alleen je bezoekersstatistieken kan je gaan meten maar ook het effect van je content marketing.

Wanneer je informatie wil geven aan je klanten moet je ervan overtuigd zijn dat het effectief de informatie is dat je klanten zoeken.

Klanten die binnen komen op je website die opzoek zijn naar bijvoorbeeld een blauwe auto, en je geeft informatie weer van een grijze auto, die bezoekers zullen nog nauwelijks terugkeren.

Plaats jezelf in de schoenen van je bezoekers en ga na of je de nodige informatie vind die je zoekt bij een bepaalde zoekopdracht, vind je deze direct, dan is er geen probleem.

Wanneer je net niet de nodige informatie vindt, dan kan je al eens gaan nadenken of het niet interessant is om je content te gaan aanpassen naar de behoeften van je klanten.

Je hoeft niet zo zeer je gehele teksten gaan aan te passen maar ga eens na welke elementen je kan weglaten, welke toegevoegde waarde het brengt, …

Ondersteuning binnen het bedrijf

Als je een eenmanszaak hebt en je bent overtuigd van de toegevoegde waarde van content marketing dan ga je aan deze laatst voorkomende fout niet veel hebben.

Niet iedereen is ervan overtuigd dat content marketing effectief kan helpen om je bedrijf of website te doen groeien.

Het is van belang om je meerdere ervan te kunnen overtuigen dat dit effectief wel het geval is. Hou je statistieken bij en probeer ze zo beetje per beetje te overhalen.

Zorg ervoor dat je collega’s je steunen op de weg van content marketing

VIDEO: Hoe een leek binnen no-time duizenden per maand kan verdienen

Ontdek de gedetailleerde stap-voor-stap methode waarmee zelfs de grootste kluns een passief goed inkomen via het internet kan verdienen.

Geen technische kennis, hoge kosten, website of hoge kosten vereist.

Ontdek meer over dit perfecte verdienmodel

Alex Hartman

Hoi, ik ben Alex Hartman, ik ben internet marketing deskundige met een passie voor beleggen. Op deze website inspireer ik mensen om vanuit huis, met behulp van het internet geld te verdienen.

1 Reactie op "5 Fouten binnen Content marketing"

  1. Marketingbureau

    says:

    Inderdaad erg belangrijk om je te verplaatsen in je klant, bezoeker of afnemer. Een goeie tip: je kan proberen je zelf te verplaatsen in andermans schoenen, maar je kan ook heel simpel een buitenstaander zoals een kennis of familielid vragen of hij/zij je website en ander communicatie-uitingen wil bekijken om te zien of hij daadwerkelijk vindt wat hij zoekt. Het kritisch oog van een ander levert altijd veel meer op dan je eigen werk bekritiseren.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *