Lees Ons Onderzoek Over de Verdienmodellen van Jia Ruan

Als je je enigszins bezighoudt met e-commerce heb je vast wel een gehoord van Jia Ruan of heb je in ieder geval zijn reclames voorbij zien komen. Jia Ruan is in een korte tijd zeer bekend geworden. Dit komt voornamelijk door zijn reclames op YouTube en Facebook.

De voorgenoemde reclames gaan dan in de meeste gevallen over zijn zogenaamde “Bol Masterclass”. Misschien ben je ondertussen wel geïnteresseerd geraakt in wat dit precies inhoudt en of het wat voor je kan betekenen. Wat is zo’n Bol Masterclass bijvoorbeeld? Wie is Jia Ruan en kun je de masterclasses/trainingen die hij geeft echt vertrouwen?

Wie is Jia Ruan?

Voordat we ingaan op wat Jia Ruan je mogelijk te bieden heeft, willen we je eerst inlichten over wie Jia Ruan nu precies is. Jia Ruan is een ondernemer op het internet die hoofzakelijk mensen wil leren hoe je geld verdient met e-commerce (op het internet dus).

Het doel van Jia Ruan is ervoor te zorgen dat mensen bijvoorbeeld een winstgevende webshop kunnen opzetten zonder enige ervaring of kennis. Hij zegt op zijn website dat er vijf simpele stappen zijn om een winstgevende website op te zetten en daarmee maar liefst 3000 euro te kunnen verdienen per maand.

Dit zou betekenen dat je je baan op kunt zeggen en dus geheel onafhankelijk bent. Zelf is Jia Ruan een “college drop-out”. Tijdens zijn studie op het HBO kwam hij erachter dat hij voor zichzelf wilde beginnen en eigen baas wilde zijn. Toen hij hierachter kwam, stopte hij direct met zijn opleiding en verder is hij aan geen enkele opleiding meer begonnen.

Natuurlijk liep alles ook voor Jia Ruan niet direct van een leien dakje. Zelf stelt hij dat het niet altijd goed ging voordat hij e-commere via Bol.com ontdekte. Hij kocht allerlei huishoudelijke producten in via Alibaba en verkocht deze dan weer via Bol.com (voor een hogere prijs en met veel succes).

Sindsdien probeert hij anderen met zijn cursussen, over bijvoorbeeld e-commerce via Bol.com, te helpen hetzelfde succes te behalen als hij zelf.

Gratis stappenplan: Verdien minimaal €2950 per maand vanuit huis

Ontdek gratis hoe je een volledig inkomen verdient op internet…

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Stappenplan om Snel €2950 Per Maand te Gaan Verdienen

Team Unstoppable

Unstoppabele Lifestyle is de naam die Jia Ruan heeft gekozen voor het bedrijf waarbinnen hij samen met zijn bedrijfspartners opereert. De andere twee eigenaren van dit bedrijf zijn Virgil Brewster en Mitchell Weijerman. Inmiddels zegt Jia Ruan dat hij al 3500 mensen zou hebben geholpen om een Bol.com-webshop op te zetten.

Wat moet je verwachten van een Jia Ruan Bol Masterclass?

Logischerwijs leer je tijdens de Bol masterclass hoe je een e-commerce bedrijf op zet en hoe je spullen kunt verkopen op Bol.com. De technieken die je leert, zou Jia Ruan zelf ook nog dagelijks gebruiken.

Tijdens de cursus worden je, volgens Jia Ruan, alle handvaten gegeven om zelf aan de slag te kunnen gaan met e-commerce via Bol.com.

Wat moet je verwachten van een Jia Ruan Agency Masterclass?

Dit is een cursus die Jia Ruan niet alleen verzorgt, maar samen met Mitchell Weijerman. Tijdens deze cursus krijg je mee hoe je een social media marketing agency op kunt zetten en hiermee ook geld kunt gaan verdienen.

Wat moet je verwachten van Unstoppable Lifestyle Events?

Tijdens deze events gaat het voornamelijk over hoe je de beste versie van jezelf kunt zijn. Mindset- en businesstrainingen zouden hieraan bij kunnen dragen, volgens Jia Ruan en zijn medewerkers.

De methodiek van de Unstoppable Lifestyle bestaat uit 4 steunpilaren:

1.     Mindset & identiteit:

Als het aan Jia Ruan ligt, begint het hebben van succes met het hebben van een goede mindset. Om die mindset te krijgen is het belangrijk om het brein hierop in te stellen. Er moet volgens Jia Ruan namelijk een nieuwe identiteit ontwikkeld worden om dit voor elkaar te krijgen.

2.     Business principles:

In deze pilaar wordt de studenten geleerd om een basis te leggen voor je eigen (e-commerce) business. Hierbij is het volgens Jia Ruan belangrijk dat je zogeheten ‘t-vormige’ skills ontwikkelt. Dit betekent dat jij de belangrijkste bouwstenen van een specifieke business verstaat en je je hierin kunt specialiseren.

3.     Massive action:

Het beschikken over de geschikte kennis is volgens Jia Ruan garantie voor succes. Wil je succes krijgen, dan moet je actie ondernemen, vandaar de term ‘massive action’. De kennis die jij hebt opgedaan tijdens de vorige pilaren ga je nu daadwerkelijk in de praktijk toepassen en gebruiken om successen en resultaten te gaan behalen.

Hierbij is het volgens Jia Ruan zeer belangrijk om de resultaten die je behaalt te analyseren, en je toekomstige acties bij te schaven aan de hand van die analyse. Zo behaal je de gewenste resultaten in jouw leven, aldus Jia Ruan.

4.     Exponentiële groei:

De vierde en daarmee ook laatste pilaar is het automatiseren, systematiseren en schalen van jouw (e-commerce) business. Wanneer je iedere stap onderneemt, zal je exponentiële groei ervaren binnen je bedrijf. Dit zal, stelt Jia Ruan, uiteindelijk resulteren in het gevoel van ultieme vrijheid.

Is Jia Ruan te vertrouwen?

Velen klagen over Jia Ruan en zijn, volgens deze mensen, irritante reclames. Heeft dit echter ook iets te maken met zijn betrouwbaarheid? In principe is Jia Ruan gewoon te vertrouwen. Het is voornamelijk het verdienmodel dat je tegen kan houden. Hierover zal ik verderop in het artikel meer vertellen. De aanpak die Jia Ruan heeft lijkt overigens wel succes te bieden aan het publiek dat hij helpt.

Jia Ruan weet waar hij het over heeft en weet wat helpt en wat je tegenwerkt bij het hebben van een e-commerce bedrijf. Als je goed bij de les blijft en zijn tips opvolgt, zou je succes kunnen boeken. Echter, we moeten ook realistisch blijven en weten dat niet iedereen evenveel succes zal boeken.

Ook is het zo dat het geen scam is. Zodra je je betaling hebt gedaan, ontvang je binnen een kwartier de inloggegevens en kun je een kijkje nemen op het platform en de lessen gaan volgen. Je krijgt dus waar voor je geld.

De mensen die de trainingen/cursussen hebben gevolgd, lijken zeer tevreden te zijn en vinden de trainingen van hoge kwaliteit. En: niet tevreden is geld terug. Zonder een oneindigheid aan vragen krijg je zo je geld terug, mocht je niet tevreden zijn over de trainingen en de kwaliteit daarvan.

Wat eventueel wel als scam zou kunnen worden gezien, is het hoge bedrag dat je volgens Jia Ruan zou verdienen met e-commerce. Duizenden euro’s verdienen met een uurtje werk per dag zit er gewoonweg niet in. Zeker als we het hebben over de winst die het kan opleveren, zijn dit absoluut geen duizenden euro’s en zal je waarschijnlijk toch niet zo snel ontslag kunnen nemen bij je huidige baan en op zeven vakanties per jaar kunnen gaan.

Dat je geen duizenden euro’s verdient, ligt voornamelijk aan het verdienmodel van dropshipping/verkopen doen via Bol.com. Hieronder zullen we aangeven waarom we minder enthousiast zijn over dergelijke verdienmodellen en wat hiervan de nadelen zijn.

Verkopen via Bol.com/dropshipping en e-commerce in het algemeen: de nadelen

1.     Lage winstmarges

Aangezien je je eigen voorraad niet hoeft te beheren of op te slaan, zijn de overheadkosten laag, maar dat geldt ook voor de winst die je met je verkopen kunt behalen.

Je stopt er minder geld in, wat betekent dat je er dus ook minder geld uithaalt. Dit houdt in dat je veel zaken moet doen om je hoofd boven water te houden, laat staan ​​(hoge) winst te maken.

Denk er zo over na: bij elke verkoop die je doet, gaat het meeste geld naar de leverancier. Dat is nauwelijks genoeg om je uitgaven voor marketing/advertenties, het onderhouden van jouw website, het beheren van verkooporders en je kantooruren te dekken.

Je zou je inkomsten kunnen voorspellen met behulp van deze variabelen (het zijn gemiddelden, dus ze zullen uiteraard anders zijn afhankelijk van je branche en situatie):

  • 20% marge
  • 2% conversieratio

Je kunt dan een schatting berekenen met behulp van deze vergelijking:

(Verkeer x 0,02) x (Gem. Bestelwaarde x 0,2) = Winst

Hoewel dit prima is voor een snelle startschatting, zijn er een paar problemen waar je ook rekening mee moet blijven houden.

De kans is groot dat je korting op aankopen bij fabrikanten en groothandels minder dan 20% zal zijn. Dit houdt geen rekening met de hierboven genoemde extra kosten die je van jouw kant moet betalen. Het is niet de uiteindelijke winst.

Voor de meeste producten zal je in je winst moeten snijden om je verkoopprijzen concurrerend te houden. Als je hardnekkig vasthoudt aan je marge van 20%, zullen andere bedrijven je gemakkelijk onderbieden.

Bovendien zal je merken dat je winst ook grotendeels wordt bepaald door je verkeer, dus als je vanaf het begin een e-commercemerk opbouwt, zal je lange tijd worstelen met het opbouwen van een klantenbestand.

Bovendien is dropshipping vrij veel werk, hoe je het ook went of keert. Hoewel het misschien makkelijk lijkt, hebben dropshippers en mensen die spullen verkopen via Bol.com altijd te maken met hun groothandelsleveranciers, klantenservice, orderverwerking en retouren.  

2.     Veel concurrentie

Er zullen altijd extreem optimistische ondernemers zijn die zich uitsluitend richten op het “lage overhead”-gedeelte en het duidelijke bewijs hierboven negeren.

Omdat er heel weinig kapitaal nodig is om een ​​dropshippingbedrijf te starten, betekent die lage toetredingsdrempel veel concurrentie, waarbij de meest populaire markten meer te lijden hebben dan andere.

“Daar waar honderd mensen hetzelfde product aanbieden, kan simpelweg niet iedereen succesvol zijn.”

Kortom, hoe groter een bedrijf is, hoe meer ze hun marges kunnen verlagen om de laagste prijzen te bieden. We herhalen wat we hierboven zeiden: kleinere bedrijven moeten in hun winst bezuinigen om concurrerend te blijven met hun prijzen, en op een gegeven moment wordt het onhoudbaar.

Om het nog erger te maken, is de kans groot dat je geen exclusieve deal hebt met jouw leveranciers. Dat betekent dat een willekeurig aantal concurrenten je exact dezelfde producten kan verkopen. Als je net begint, beschikken je rivalen met jarenlange ervaring over de middelen om jouw prijzen te ondermijnen.

Dat betekent dat klanten exact hetzelfde van iemand anders goedkoper kunnen kopen. De vraag is dan dus: waarom zouden ze bij jou kopen?

3.     Geen controle over de toeleveringsketen

Als klanten in standaard e-commerce klagen over afhandelingssnelheid, de kwaliteit van het product of retourbeleid, kun je de problemen zelf oplossen. Bij dropshipping ben je min of meer overgeleverd aan je leverancier, maar jij bent degene die nog steeds rechtstreeks met je klanten moet praten.

Dropshippers zitten in feite vast en kunnen niet veel meer dan hopen dat de leverancier de problemen aanpakt en tegelijkertijd de klant geruststellen over iets dat ze niet in de hand hebben.

Bovendien is er ook een vertraging in de communicatie omdat de dropshipper heen en weer gaat tussen de klant en de leverancier. Als iemand langzaam antwoordt, valt alle communicatie stil en duurt het langer om de problemen op te lossen.

Bij e-commerce staat klantenservice voorop. Zelfs de kleinste overtreding – zoals een vertraging in de communicatie – duwt je klanten rechtstreeks in handen van je concurrenten. En als ze erover praten, kunnen die slechte recensies al vroeg een einde maken aan je bedrijf, zelfs voordat je goed en wel bent begonnen.

4.     Juridische aansprakelijkheidskwesties

Hoewel dit geen algemeen probleem is voor alle dropshippers, willen we je het toch meegeven. Sommige leveranciers zijn niet zo legitiem als ze zelf beweren, en je weet niet altijd waar de producten vandaan komen.

Nog bedrieglijker is het wanneer leveranciers illegaal een handelsmerklogo of de intellectuele eigendom van een ander bedrijf gebruiken, wat vaker gebeurt dan je misschien zou denken. Welke illegale activiteiten jouw leveranciers ook uitvoeren, als leverancier ben je automatisch medeplichtig.

Dit potentiële probleem kan worden verholpen met een solide contract, een zogeheten dropshipping agreement, maar niet elke starter weet dat. Het is iets dat je in gedachten moet houden bij het kiezen van juiste leveranciers.

5.     Moeilijk om een ​​merk op te bouwen

Net als ghostwriters of songwriters achter de schermen, moeten dropshippers begrijpen dat de eer voor hun werk naar iemand anders zal gaan (bijv. Bol.com). Als het product dat je verkoopt geweldig is, zullen je klanten zich vooral concentreren op het merk van het product en webshop en de verkoper helemaal vergeten. Het is tenslotte niet jouw logo op de doos.

Branding is van zeer groot belang in de ecommerce, omdat shoppers meestal eerst naar hun favoriete online winkels gaan. Zonder klantloyaliteit krijg je nooit het normale verkeer dat nodig is om een online bedrijf te onderhouden, met name een dropshippingbedrijf. Nogmaals, dat is gewoon een andere reden waarom dropshipping meer zin heeft voor reeds gevestigde merken dan voor nieuwe.

VIDEO: Hoe een leek binnen no-time €2950 per maand kan verdienen

Ontdek de  gedetailleerde stap-voor-stap methode waarmee zelfs de grootste kluns een passief goed inkomen via het internet kan verdienen.

Geen technische kennis, hoge kosten, website of hoge kosten vereist.

Ontdek Meer Over Geld Gorilla Geheimen

Frank Sanders

Hoi, ik ben Frank Sanders, ik ben deskundige op het gebied van geldzaken. Ik heb duizenden mensen geholpen om financieel onafhankelijk te worden. Op deze website laat ik zien hoe iedereen vanuit huis een inkomen kan verdienen en financieel sterker kan worden.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *