3 Verbazingwekkende Internet Marketing Feitjes
In de drie jaar dat ik professioneel en full time internet marketeer ben, heb ik heel veel geleerd.
Je stapt erin met veel vooroordelen, verwachtingen en gedachten die je zijn aangeleerd door de maatschappij, school, tv en op andere manieren.
Des te succesvoller je op het internet wordt des te vaker je denkt “Jeetje dat ik hier niet eerder aan heb gedacht” of “HOE IS DIT MOGELIJK?”.
Ik zal drie feiten opnoemen waarvan ik vroeger dacht dat ze nooit zoveel verschil zouden maken. Wist jij dit al?
1 De titel van een pagina kan een gigantisch verschil maken
Wat mij het meeste verbaasde toen ik begon met internet marketing was wat een groot verschil de titel van je pagina of website kan maken.
Ik raad iedereen altijd aan ALLES te testen. Als je een product verkoopt en daarvoor een verkoop pagina hebt test daar dan alles aan!
Luisterend naar mijn eigen tip, test ik al jaren alles op mijn verkooppagina’s. Wat mij het meeste is opgevallen is wat een groot verschil de titel kan maken.
Zo verkocht ik op één van mijn websites een eBoek die na het testen van een nieuwe titel op de verkooppagina 50% meer opleverde.
Je verandert dus één zinnetje op je hele website en als resultaat heb je omzet verhoging van 50%. Wie had ooit gedacht dan één zin zoveel verschil kon maken?
Zo geldt dit ook voor alle andere pagina’s op je website en niet alleen voor de verkopen. Zorg ervoor dat de titels en kopjes interessant zijn en het zal ervoor zorgen dat het de aandacht trekt van je bezoekers en dat deze langer en uitgebreider je website bekijken.
Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient
Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:
- Zonder technische kennis
- Zonder product
- Zonder opstartkosten
- Zonder te adverteren
- Zonder vooropleidingen
2 Afgrijselijk lelijke websites kunnen 10 keer zoveel omzet maken dan prachtige award winnend mooie websites
Wat een mooie website, je verdient er vast veel mee? Dit hoor ik één van mijn internet marketing kennissen nog zeggen tegen mijn andere internet marketing kennis.
Net als ik toen die tijd, waren zij zelf ook nog beginners. Beginners kunnen vaak verkeerde gedachten hebben over hoe je geld verdient. Een veel voorkomende gedachte is vaak dat je website er echt goed uit moet zien voor je er geld mee kan verdienen.
Als je website er mooi uitziet is dat mooi meegenomen maar het heeft veel minder effect als een slim bedachte titel, entertainende video’s of kwalitatieve informatie.
Pas geleden heeft mijn zakenpartner een internet marketing miljonair ontmoet. Toen ik vroeg wat één van zijn websites en het bekeek was het moeilijk mijn lach in te houden.
Wat een lelijke, slecht ogende casino site was dat. Zelf hebben we het ook vaak ervaren.
Onze meest verdienende sites zijn niet moeders mooiste. Ik zeg niet dat je nu expres je sites lelijk moet gaan maken, maar staar je niet dood op het mooi maken van je website, zo’n groot verschil maakt het niet ;).
3 Net zoals deze tip kunnen tips voor de één werken maar voor jou waardeloos zijn
Ooit had een bekende marketeer een bepaalde methode aan ons aangeraden om extra leads te krijgen. Bij hem zou het erg goed werken en hierdoor zou hij dubbel zoveel leads krijgen. Hij liet mij zijn statistieken zien dus ik weet dat het waar is.
Wij hebben één op één zijn methode overgenomen en wat merkwaardig was, was dat het bij ons een conversie had van 0,1 procent. Wat voor hem dus heel veel leads opleverde, leverde voor ons dus geen leads op.
De enige verklaring was dat omdat hij in een andere markt zat en andere bezoekers had het wel voor hem werkte.
Als je de beste marketeers van de wereld met elkaar vergelijkt, zie je veel dingen overeenkomen maar je ziet ook dat ze veel dingen anders doen. Ik zou zeggen kopieer tactieken en methodes van de beste maar test ze altijd zonder uitzonderingen, hoe goed de marketeer dan ook is.
De conclusie die je uit dit artikel kunt trekken is dat je alles moet testen en niets een bewijs is voor dat iets voor jou wel of niet werkt.
Alifar
says:Mooi artikel Frank,
wat ik ook vaak zie is dat webmasters teveel verschillende conversies willen behalen waardoor het voor bezoekers een moeilijke keuze wordt wat nu te doen en uiteindelijk de webpagina verlaten.
Ik zeg: Houd maximaal 1 conversie aan die je wilt behalen op je landingspagina.
Gr,
Alifar