3 Kenmerken Van Een Kansloos Internet Marketing Bureau

In iedere markt zitten amateurs… maar die zich wel professional, ervaringsdeskundige of marktleider noemen.

Ook in de internet marketing wereld zien Frank en ik vaak websites waarvan wij denken: ja hoor… jij bent goed in SEO!

Wij kijken namelijk meestal naar 3 kenmerken en als die er niet zijn dan weet we eigenlijk genoeg.

Welke kenmerken dat zijn zal ik bespreken in dit artikel.

Kenmerk #1: Lage PageRank…

Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient

Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Start hier met het verdienen van duizenden euro’s per maand

… maar zich dan toch linkbuilding expert noemen en jou een hoge PageRank kunnen beloven (of zelfs garanderen!)

Veel internet marketing bureau’s zijn nog steeds geobsedeerd met backlinks en daarmee pagerank krijgen.

Het werkt volgens hen erg goed en zij verkopen linkbuilding pakketten aan jou waarmee je keihard kan gaan ranken in Google.

Maar hoe weten we dat ze gelijk hebben en dat ze daar iemand echt mee kunnen helpen?

Nou, dat is simpel! Check de pagerank van de homepage van het internet marketing bureau zelf… en wat je dan meestal ziet is pagerank 0, 1 of 2… iets waar je niet echt trots op kunt zijn.

Een goed internet marketing bureau waar jij bijvoorbeeld linkbuilding services van gaat afnemen, moet zeker pagerank 3 of meer hebben, wil je het uberhaupt serieus kunnen nemen.

De uitzondering hierop zou kunnen zijn dat de site redelijk nieuw is en dat er nog geen pagerank update is geweest. Geld Gorilla heeft nu ook nog pagerank 0 maar dat is alleen omdat ons blog behoorlijk nieuw is.

Een goede tool om de pagerank van een pagina te check is de PageRank Status Chrome Extensie. Als je deze installeert zie je rechtsboven in Google Chrome de pagerank van een pagina.

Kenmerk #2: Lage Alexa ranking…

… maar voor jou ontzettend veel bezoekers kunnen regelen!

Alexa meet hoe populair jouw site is. De maken zeg maar een wereld rankschikking… en hoe hoger je Alexa is hoe accurater het ook gemeten wordt.

Overigens wil Alexa ook niet alles zeggen want er wordt alleen gemeten wanneer een bezoeker een Alexa bar heeft geïnstalleerd… en zoals je waarschijnlijk al zal raden zijn dat mensen die veel verstand hebben van internet en handig overweg kunnen met internet.

Kortom, sites die over internet marketing gaan, hebben sowieso al een hogere Alexa score dan websites die gaan over breien bijvoorbeeld (dat zullen vooral oudere mensen zijn).

Maar toch zie je sommige internet marketing bureau’s soms belachelijk hoge Alexa rankings hebben. Bijna alle websites met een Alexa hoger 1.000.000 hebben meestal kansloos weinig bezoekers 😛

Dus als jij een internet marketing bureau ziet met een Alexa hoger dan 1 miljoen dan weet je wel hoe laat het is! Alles boven de 500.000 is ook niet echt boeiend trouwens. Meestal vanaf 2 á 300.000 weet je dat de site populair is.

Een exact bezoekersaantal per dag voor een bepaalde Alexa score kan niet bepaald worden omdat alleen mensen met een Alexa bar worden meegerekend.

Ook met de PageRank Status Chrome Extensie kun je de Alexa ranking zien van een website.

Kenmerk #3: Geen blog…

… maar zich wel specialisten noemen op het gebied van een content strategie!

Het laatste kenmerk waar Frank en ik vaak naar kijken op een internet marketing bureau site is of er een blog aanwezig is.

Zoals je waarschijnlijk al wist is bloggen een goede manier om bezoekers te krijgen op je site. Dit wordt ook wel de content strategie genoemd, want via content krijg je dus bezoekers.

Het is vaak opmerkelijk dat een internet marketing bureau die een content strategie service aanbiedt, zelf helemaal geen blog heeft.

De volgende vragen komen dan in mij op:

  • Heb je ooit zelf wel een content strategie toegepast?
  • Hoe weet je dat het werkt als je zelf geen blog hebt?
  • Als het zo goed werkt, waarom doe je het dan zelf ook niet?
  • En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Conclusie

Er zijn veel flapdrollen in de internet marketing wereld, maar die zich toch expert noemen.

Laat je dus niet foppen en doe eerst onderzoek naar het internet marketing bureau waar je diensten vanaf wilt nemen.

Met deze 3 simpel te bekijken onderzoeken in dit artikel kom je al snel heel ver.

Andere elementen waar je nog naar kunt kijken is conversie. Is het koopproces bijvoorbeeld simpel te volgen? Laadt de site snel? Zijn de verkoopteksten overtuigend? Etc.

Frank en ik hebben in principe maar 10 seconden nodig om bepalen of een internet marketing bureau weet waar ze het over hebben.

Hopelijk heb ik je met dit artikel veel tijd bespaard… en een betere keuze laten maken!

VIDEO: Hoe een leek binnen no-time duizenden per maand kan verdienen

Ontdek de gedetailleerde stap-voor-stap methode waarmee zelfs de grootste kluns een passief goed inkomen via het internet kan verdienen.

Geen technische kennis, hoge kosten, website of hoge kosten vereist.

Ontdek meer over dit perfecte verdienmodel

Alex Hartman

Hoi, ik ben Alex Hartman, ik ben internet marketing deskundige met een passie voor beleggen. Op deze website inspireer ik mensen om vanuit huis, met behulp van het internet geld te verdienen.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *