Haal in 3 Stappen Alles Uit Jouw Keurmerk Webshop!
Wanneer jij een keurmerk webshop op je website hebt, dan heb jij één hoofddoel: Je wilt jouw conversiepercentages omhoog tillen.
Jij wilt dat de bezoekers op jouw website overgaan tot de aankoop van jouw product. Tot je teleurstelling merk je wellicht dat jouw keurmerk weinig invloed uitoefent op jouw conversiepercentages.
Je merkt dat je niet meer verkoopt en baalt van de moeite die je hebt gestoken in het verkrijgen van je keurmerk webshop. De hele website heeft een update gekregen en je hebt een duur betaalsysteem laten implementeren. Allemaal voor een beetje erkenning van een keurmerkinstantie.
Nu is het tijd om de erkenning van de consument te krijgen voor jouw keurmerk! Ik leg je uit hoe jij optimaal gebruik kunt maken van jouw keurmerk!
Inhoud van dit artikel
- Het veelvoorkomende misverstand van een keurmerk
- Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient
- Stap 1: Het belang van de eerste indruk!
- Stap 2: De rol van het keurmerk in het bestelproces
- Stap 3: Het keurmerk en de winkelwagen
- Vraag jouw keurmerk naar een implementeerbaar script
- VIDEO: Hoe een leek binnen no-time duizenden per maand kan verdienen
Het veelvoorkomende misverstand van een keurmerk
Hoeveel invloed kan een klein logootje op mijn website hebben? Het is de vraag die misschien in jouw hoofd opkomt. Het is de vraag die veel online ondernemers weerhoudt van de aanvraag van een keurmerk webshop.
In combinatie met een slechte reputatie van veel keurmerkverleners is de keuze snel gemaakt. Veel ondernemers nemen niet de moeite om een keurmerk aan te vragen.
Natuurlijk…keurmerken hebben een slechte reputatie. Natuurlijk…keurmerken zijn niet altijd goed zichtbaar. 2 redenen om het niet te doen.
Wist jij echter dat 70% van de online winkeliers altijd kijken naar een keurmerk webshop.
Laat het even bezinken…70% van de online winkeliers. Door een logo van goedkeuring vergroot je jouw potentiële markt met 70%. Het keurmerk heeft dus altijd zin!
Het allerbelangrijkste is om je keurmerk webshop helder te communiceren op je website. Hoe jij dat moet doen verklap ik in 3 stappen in de volgende secties.
Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient
Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:
- Zonder technische kennis
- Zonder product
- Zonder opstartkosten
- Zonder te adverteren
- Zonder vooropleidingen
Stap 1: Het belang van de eerste indruk!
De eerste indruk is in alle opzichten van het leven belangrijk. Wanneer je iemand voor het eerst ontmoet, wanneer jij voor het eerst in aanraking komt met een groep onbekende mensen en wanneer jij voor het eerst op een website komt.
De eerste indruk is essentieel in het menselijk leven. Wanneer jij met jouw website een goede eerste indruk wilt maken, dan moet je natuurlijk zorgen voor een nette site met een mooie uitstraling.
Het keurmerk voor je webshop kan echter ook een belangrijke rol spelen. Zorg ervoor dat jij het keurmerk altijd zichtbaar op je platform plaatst. Het is belangrijk dat de bezoeker niet hoeft te scrollen en dat het keurmerk opvalt.
In één oogopslag moet de consument het keurmerk zien.
Stap 2: De rol van het keurmerk in het bestelproces
Na de eerste indruk gaat de consument op zoek naar een mooi product. Natuurlijk heb jij interessante producten tegen de laagste prijzen.
De consument gaat daarom nadenken over een aankoop. Hij/zij klikt bijna op de bestelknop, maar vertrouwt het niet helemaal.
Met een keurmerk webshop kun jij in de buurt van de bestelknop een keurmerk logo plaatsen. Dit geeft het eerste duwtje.
De belangrijkste duw geef jij met een overzicht van de zekerheden die het keurmerk biedt. Plaats een afbeelding met alle zekerheden die verbonden zijn aan het logo dat jij op jouw website hanteert. Wie kan dat nog weerstaan?
Stap 3: Het keurmerk en de winkelwagen
De consument heeft na een goede eerste indruk een mooi product gevonden en het in de winkelwagen geplaatst. De volgende stap in het proces is de ‘winkelwagen’.Veel aankopen strandden nog in de welbekende winkelwagen.
In een supermarkt leg je zelden iets terug, dat is raar. Deze schaamte hoeven mensen niet te overwinnen op het wereldwijde web. Je kunt je winkelwagen gewoon helemaal vol laten staan. Niemand die er iets van zegt. Het is de reden dat veel aankopen strandden in de winkelwagen.
Hier kun jij winst boeken! De winst boek jij door duidelijk te zijn. Plaats wederom het keurmerk logo op deze pagina, maar voeg daar ook de zekerheden aan toe.
Volg deze 3 stappen en haal het meest uit het keurmerk dat jij met veel moeite hebt verworven!
Vraag jouw keurmerk naar een implementeerbaar script
Veel keurmerken willen jou graag helpen met het verhelderen van jouw keurmerk webshop. Niet zelden bieden ze een script aan dat je kunt implementeren op jouw platform.
Deze scripts maken gebruik van de onderstaande stappen en garanderen dat de consument jouw keurmerk niet over het hoofd ziet.
Aan de hand van deze 3 stappen zul je merken dat jouw conversiepercentages omhoog zullen gaan.
Het zijn simpele acties die jou winst flink kunnen laten stijgen. Ten eerste ben je gek als je geen keurmerk voor je webshop aanvraagt. Ten tweede ben je gek als je niet de moeite neemt om het keurmerk op een heldere manier te tonen op de website.
Veel succes en veel plezier met het verhogen van je winst!