Thuiswinkel Keurmerk Aanvragen? 7 Veelgemaakte Fouten!

Jij kunt de inkomsten van je onderneming verdubbelen door één simpele ingreep: het aanvragen van een thuiswinkel keurmerk!

70% van de online winkeliers doet namelijk geen aankoop zonder te kijken naar het keurmerk! Gigantisch hoge cijfers. Het aanvragen van een thuiswinkel keurmerk betekent echter niet dat jij ook één krijgt.

Veel webshops voldoen namelijk niet aan de hoge eisen die worden gesteld door een streng en betrouwbaar keurmerk voor online winkelen.

Voordat jij een webshop keurmerk wilt aanvragen, houd dan rekening met de onderstaande 7 valkuilen Geef niet te veel geld uit aan een val niet in één van deze valkuilen!

1. Laat de klant de bestelling controleren

Webwinkels ‘vergeten‘ vaak om klanten de mogelijkheid te geven om de bestelling te controleren. Wederom een slimme truc. Je wilt de deal snel afronden.

Wil je in aanmerking komen voor een thuiswinkel keurmerk, dan moet je de klant echter de optie geven om de bestelling te controleren en te verifiëren. Wil jij een betrouwbare aanbieder zijn, laat je klant zijn gegevens controleren.

Dit kun je op twee verschillende manieren doen:

  1. De klant een box laten aanvinken
  2. De klant een extra scherm met de bestelgegevens tonen

Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient

Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Start hier met het verdienen van duizenden euro’s per maand

2. Jouw gegevens zijn veilig bij ons

Deze uitspraak wordt vaak gedaan door webshops. Als jij een aankoop doet via het internet, dan ga jij ervan uit dat elke aankoop veilig is…helaas is dat niet het geval.

Er zijn veel webwinkels die niet gebruik maken van een beveiligde (SSL) omgeving. Zonder dat je het doorhebt, kunnen jouw persoonlijke gegevens ineens op straat liggen.

Met een thuiswinkel keurmerk wordt de klant verplicht om een SSL-certificaat te installeren. Deze beveiligde verbinding geeft de koper de garantie dat zijn persoonsgegevens binnen de muren van de website blijven.

3. Hoe handel jij klachten af? Communiceer duidelijk!

Webwinkels handelen klachten vaak op een gedegen manier af. Het is echter van belang dat de webwinkel deze heldere afhandeling naar de buitenwereld communiceert.

Als de klant een klacht indient, dan wil hij/zij weten wat er met de klacht wordt gedaan. De ontevreden koper wil weten of er een ontvangstbevestiging gestuurd wordt en de koper wil weten op welke manier het verdere proces verloop.

Wat doet jouw webshop met de klacht?

Zorg altijd voor een gedegen afhandeling van klachten en zorg voor een heldere communicatie naar de buitenwereld.

Door middel van een speciale klachtenpagina binnen de klantenservicepagina kun jij veel verwarring voorkomen – en ervoor zorgen dat jij snel een keurmerk binnen kan harken.

4. Vink de nieuwsbrief niet automatisch aan

Veel webshops willen een groot bereik hebben met hun nieuwsbrief. Ze maken daarom gebruik van een handigheidje.

In het proces van de aankoop vinken ze de nieuwsbrief standaard aan. De onwetende koper let niet goed op en hij/zij meldt zich automatisch aan voor de nieuwsbrief. Ideaal. Je kunt hem namelijk blijven betrekken bij jouw bedrijf. Lekker spammen.

Deze strategie wordt echter niet toegestaan door veel thuiswinkel keurmerken. Natuurlijk moet jij de koper de mogelijkheid bieden om zich aan te melden voor de nieuwsbrief. Met een duur woord heet dit ‘expliciete toestemming’.

Je mag echter niet van tevoren de box aanvinken. Bespreek dit met je webdeveloper en bespaar moeite.

5. Biedt de klant de optie om de voorwaarden te printen en op te slaan

De algemene voorwaarden, niemand die ze leest. Dit is de gedachte die jij misschien hebt. Voor sommige mensen zijn ze echter heel belangrijk…

En voor het binnenhalen van een thuiswinkel keurmerk is het belangrijk.

De klant moet de optie hebben om de algemene voorwaarden in alle rust te lezen. Jij kunt deze optie bieden door de voorwaarden printbaar en downloadbaar te maken.

Dit doe jij door een pdf-link te plaatsen bij de algemene voorwaarden en op de bestelpagina. Kleine moeite met een grote impact.

6. Toon prijzen inclusief BTW

In sommige landen is het heel normaal dat de prijzen niet inclusief BTW worden getoond. Voor de Nederlandse toerist is het dan altijd een teleurstelling als de prijs dan uiteindelijk toch hoger uitvalt.

In Nederland verkopen wij onze producten namelijk altijd inclusief BTW. Vermeld daarom op je Nederlandse webwinkel altijd de prijzen inclusief BTW.

Het is een simpele eis die door veel thuiswinkel keurmerken wordt gehanteerd. Informeer je klanten op een heldere manier en je komt niet voor verassingen te staan.

7. Retourneren met de originele verpakking? Onzin!

Ken jij dat gevoel? Je pakketje komt na een week wachten binnen. Je kan je enthousiasme niet bedwingen en scheurt het pakketje open. Na de opening kom je erachter dat het product niet aan je verwachtingen voldoet.

Je wilt het terugsturen, maar ziet de volgende eis: ‘alleen retourneren in de originele verpakking‘. Foutje.

Het is echter niet jouw fout. Het is de fout van de leverancier! De Nederlandse wet verbiedt leveranciers om deze eis te stellen.

Natuurlijk mag jij het product in een andere verpakking terugsturen! Stel deze eis daarom nooit. Leg daarnaast uit op je website (en bij het pakketje) hoe ze het artikel kunnen retourneren.

Wees duidelijk en krijg een thuiswinkel keurmerk.

Ga aan de slag en vraag een thuiswinkel keurmerk aan

Heb jij een webshop en wil jij graag een thuiswinkel keurmerk aanvragen? In dat geval heb je genoeg opties. Er zijn ontzettend veel thuiswinkel keurmerken op de markt. Je kunt altijd één vinden die jou een keurmerk verleent, zonder veel moeite.

Pas echter op voor onbetrouwbare keurmerken. Wanneer jij afgekeurd wordt voor een thuiswinkel keurmerk, dan weet jij dat je te maken hebt met een betrouwbaar keurmerk.

Met een thuiswinkel keurmerk zonder geloofwaardigheid bereik jij niets.

Voor je de aanvraag de deur uitdoet, zorg dan dat je deze 7 veelgemaakte fouten voorkomt.

VIDEO: Hoe een leek binnen no-time duizenden per maand kan verdienen

Ontdek de gedetailleerde stap-voor-stap methode waarmee zelfs de grootste kluns een passief goed inkomen via het internet kan verdienen.

Geen technische kennis, hoge kosten, website of hoge kosten vereist.

Ontdek meer over dit perfecte verdienmodel

Frank Sanders

Hoi, ik ben Frank Sanders, ik ben deskundige op het gebied van geldzaken. Ik heb duizenden mensen geholpen om financieel onafhankelijk te worden. Op deze website laat ik zien hoe iedereen vanuit huis een inkomen kan verdienen en financieel sterker kan worden.

1 Reactie op "Thuiswinkel Keurmerk Aanvragen? 7 Veelgemaakte Fouten!"

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *