Vervang de Google Adwords Tool! 4 Tips!
Waar was jij toen je hoorde dat de Google Keyword Tool niet meer vrij toegankelijk was voor alle internetgebruikers? Waar was jij toen je hoorde dat deze tool voortaan de Google Adwords Tool zou heten en alleen nog maar gebruikt kon worden met een Adwordscampagne?
Het is de vraag die veel internetmarketeers zonder veel moeite kunnen beantwoorden.
Ik was op een netwerkbijeenkomst in de Amsterdam Arena. Ik zag op één dag Frank de Boer, Matthijs van Nieuwkerk en Nico Dijkshoorn; maar kon er niet van genieten. Net voor de start van deze relatiedag hoorde ik namelijk dat de Google Adwords Tool de markt op de kop zou zetten.
Nu weet ik dat dit helemaal geen ramp is! Er zijn namelijk al verschillende gratis vervangers die jij en ik kunnen gebruik voor onze online marketingstrategie. Ik bespreek er 4!
Inhoud van dit artikel
Vervanger 1: Wordtracker
Wordtracker onthult sterke zoekwoorden binnen een aantal muisklikken. De interface is simpel te gebruiken en het geeft je een aantal suggesties voor gekoppelde zoekwoorden. Het toont daarnaast aan hoeveel competitie je hebt op een bepaald zoekwoord.
Het is mijn favoriet, maar ik wil ook de andere gratis zoekwoordtools niet tekort doen.
Vervanger 2: Ubersuggest
Met een klassiek Duits woord in de eerste deel van het naam moet deze tool wel voor degelijkheid staan. Deze tool is niet alomvattend, maar is een fantastisch middel om veel zoekwoorden te vinden op het internet.
Als je een suggestie doet, dan vult Ubersuggest de lijst aan met combinaties die gezocht worden door de mensen op Google. Je zult af en toe versteld staan
Vervanger 3: SEO Book
Het is een boek! Nee, toch niet. Deze keyword tool biedt jou de kans om aantallen op te zoeken van zoekwoorden voor Google, Yahoo en Bing! De 3 belangrijkste zoekmachines van de wereld.
Het toont daarnaast links met trends, synoniemen en raadt je aan om op ontdekking te gaan met Keyword Discovery tools. De lijst houdt eigenlijk niet op en de mogelijkheden zijn dus oneindig.
Je moet wel even een accountje aanmaken als je toegang wilt krijgen tot deze essentiële informatie.
Vervanger 4: Keyword eye
Met deze tool kun je 10 keer per dag gratis een zoekwoord analyseren. Dit houdt in dat je niet in één dag een zoekwoordcampagne kan opzetten, want je hebt niet alle informatie die je nodig hebt. Als je echter elke dag een artikel schrijft, en je hebt wat meer tijd, dan is het een fantastische tool.
Het laat ook direct zien of een zoekwoord aan populariteit wint of verliest. Zo kun je al hoog scoren op zoekwoorden die pas over een half jaar op hun top zullen zitten.
Google Adwords Tool juist gebruiken
Het is ook nog altijd mogelijk om de Google Adwords Tool te gebruiken. Het enige nadeel is dat je geld moet besteden aan een Adwordscampagne om deze informatie te achterhalen. Als jij dit al van plan bent, dan is er het afgelopen jaar weinig voor je veranderd.
Wil jij echter een domeinnaam testen of een lijst met nuttige zoekwoorden samenstellen? In dat geval kun jij beter gebruik maken van de gratis tools die hierboven beschreven staan.
De Google Adwords Tool gebruik ik ook nog erg vaak. Deze vorm van adverteren werkt namelijk prima, als jij er mee om kunt gaan. Het videoprogramma Geld Gorilla Geheimen leverde mij veel nieuwe inzichten op, op het gebied van Google Adwords.