site stats

Keurmerk Aanvragen? Doorloop deze 4 Stappen!

Heb jij een eigen onderneming en ben jij op zoek naar een keurmerk? Voor die momenten is het nuttig om onderzoek te doen naar een keurmerk dat aansluit bij jouw activiteiten.

Je zult wellicht denken dat er voor jouw branche vast geen keurmerk te vinden is, dan heb je het mis. Elke Nederlandse bedrijfstak kan bijna een gespecialiseerd keurmerk aanvragen. Heb je een fitnessschool? Vraag een keurmerk aan. Verkoop je tuinaarde? Er is een keurmerk.

Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een instantie met een keurmerk om jou diensten/producten te testen! Handig, maar ook gevaarlijk.

Hoe weet je nou dat jij het juiste keurmerk aanvraagt. Hoe weet je dat je niet wordt opgelicht? Ik geef jou 4 stappen die je moet doorlopen om de juiste keuze te maken.

Het vereist onderzoek, maar ik neem aan dat jij alleen wilt betalen voor kwaliteit?!

Stap 1: Zoek een keurmerk dat aansluit bij jouw activiteiten

Keurmerken komen in verschillende varianten en er wordt vaak onderscheid gemaakt tussen deze 2 varianten:

  1. Totaalkeurmerk
  2. Deelkeurmerk

Het totaalkeurmerk beoordeelt alle aspecten van het bedrijf die voor de consument van belang zijn. Jij kunt een keurmerk aanvragen voor jouw bedrijf dat handelt in tuinmeubelen.

Het toont dat je goed bezig bent, gebruikt maakt van degelijk materiaal, een goede service verleent en betrouwbaar bent.

Er zijn echter ook veel deelkeurmerken die slechts één aspect van een bedrijf testen. Het FSC-keurmerk is een bekend voorbeeld. Het controleert of bedrijven – bijvoorbeeld een tuinmeubelbedrijf – enkel gebruik maakt van duurzaam hout.

Lukt het je niet om een keurmerk voor jouw niche te vinden, dan kun je verschillende deelkeurmerken benaderen om gedeelten van je bedrijf te testen.

Kies voor een thuiswinkel keurmerk dat aantoont dat je online huishouden in orde is en kies voor een keurmerk dat het materiaal van je producten aantoont. Vaak sta je nog sterker met deze verschillende deelkeurmerken.

Stap 2: Beoordeel de instantie aan de hand van deze 7 vragen

Wanneer je een keurmerk wilt aanvragen is het van groot belang dat je kritisch blijft. Er zijn namelijk ontzettend veel keurmerken op de markt, die enkel uit zijn op jouw geld.

Natuurlijk mag je hun logo gebruiken! Natuurlijk voldoet je bedrijf aan alle ‘strenge’ eisen. Natuurlijk mag je ons elk jaar een flink bedrag betalen.

Zo werkt het helaas vaak.

De betrouwbare instanties pik je er echter zo uit – en de consument doet dat ook. Dit doe je aan de hand van 7 vragen, die je moet beantwoord moet hebben, voordat je in zee gaat met een keurmerk:

1. Hoe lossen jullie problemen op tussen de klant en ik? 2. Welke criteria hanteren jullie? 3. Hoe zijn jullie te bereiken voor vragen? 4. Krijg ik een rapport te zien aan het einde van de beoordeling? 5. Hebben jullie een winstoogmerk of zijn jullie stichting? 6. Controleren jullie de medewerkers die de keuring doen ook? 7. Hebben jullie een beoordeling van de Raad van Accreditatie?

Deze vragen kun je beantwoorden door de telefoon op te pakken en de vertegenwoordiger van het keurmerk te bellen. Zijn ze makkelijk bereikbaar en hebben ze antwoord op jouw vragen?

Kunnen ze de vragen niet direct beantwoorden, bedank ze dan voor de moeite. Het zijn basisvragen voor elk keurmerk. Klik hier voor meer informatie over het beoordelen van keurmerken.

Stap 3: Zorg dat je voldoet aan de criteria

Na deze strenge controle van jouw kant, is het tijd voor de controle van hun kant. Het is van belang dat jij zorgt dat je aan de criteria voldoet – althans, ten minste denkt dat jij aan de criteria voldoet.

Het is niet erg als je de eerste keer wordt afgewezen.

Het zorgt ervoor dat jij jezelf kan verbeteren aan de hand van het rapport. Verbeter de punten en doe een volgende aanvraag. Elk keurmerk wil je graag verwelkomen als je voldoet aan de eisen…je brengt immers geld in de lade!

Na deze stap zal het keurmerk ongetwijfeld zijn toestemming geven om hun logo uit te dragen op jouw website.

Het is het startsein voor de laatste stap in het proces.

Stap 4: Zorg dat de consument het logo ziet

De laatste stap in het proces is het tonen van je keurmerk. Je zult vaak een logo krijgen, dat je kunt gebruiken.

Je krijgt stickers voor op het kantoor, maar je krijgt ook een digitaal logo. Zorg dat je het digitale logo duidelijk toont op je website. Zet daarnaast nog een verwijzing naar de criteria die het logo garandeert.

Ruim 60% van de online winkeliers doet niet een aankoop op het internet, zonder dat de webshop een betrouwbaar keurmerk heeft. Indrukwekkende cijfers.

Zorg daarom dat je logo duidelijk getoond wordt en verhoog je inkomsten direct met duizenden euro’s. Klik hier voor meer informatie over het tonen van je logo

Blijf kwaliteit leveren en blijf je keurmerk behouden

Het is belangrijk dat je keurmerk elk jaar getest wordt, volgens de vastgestelde criteria. De criteria zullen na verloop van tijd veranderen en aangescherpt worden. Dit is goed. Het behoudt de geloofwaardigheid van de instantie en van het keurmerk.

De instantie loopt namelijk flinke schade op als een bedrijf met hun keurmerk een slechte service levert. Geen enkel keurmerk wil dat meemaken.

Zorg er daarom voor dat je kwaliteit blijft leveren en je status behoudt. Ik hoef jou dat natuurlijk niet te vertellen, want jij bent de perfecte ondernemer.

Succes met het aanvragen van het keurmerk dat gemaakt is voor jouw onderneming!

Verdien minimaal €2950 per maand vanuit huis

Ontdek hoe je een volledig inkomen verdient op internet…

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Stappenplan om Snel €2950 Per Maand te Gaan Verdienen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *