site stats

4 Marketing Strategieën die je Concurrenten nog niet Gebruiken

Met dit artikel wil ik mij richten tot de kleine en middel grote ondernemingen die zich willen onderscheiden van hun concurrenten.

In dit artikel bespreken we 4 interessante marketing strategieën die je concurrenten nog niet gebruiken of anders verwoord, niet correct gebruiken. Blijf je concurrentie voor en leer uit onze 4 tips.

De reden waarom kleinere bedrijven steeds dezelfde strategieën gebruiken is simpel, ze hebben namelijk niet het geld en de hulpmiddelen om diverse marketing strategieën te testen en te vergelijken. Elke strategie heeft zijn voor-en nadelen, maar wie weet werkt er wel een specifieke strategie in een specifieke sector ?

Onderstaande geef ik 4 tips die reeds bekend zijn maar nog niet volop benut worden, al gebruik je er maar een van en blijf je je concurrenten zo een stap voor.

De essentie van zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is gratis, zolang je de tijd en de kennis ervoor hebt. Naar mijn mening is dit dé manier van reclame maken voor je bedrijf, ongeacht de sector je in zit.

Zelf ben ik zeer goed op de hoogte van de laatste trends op het gebied van zoekmachine optimalisatie, dit geldt uiteraard niet voor iedere zaakvoerder van een bedrijf.

Naar mijn inzien heb je 3 type ondernemers, je hebt de oude ondernemer, de nieuwe ondernemen en de vernieuwende ondernemer.

Een oude ondernemer kan je best typeren als iemand die vast houdt aan zijn reeds werkende marketing strategie, de strategie heeft zijn nut en brengt de nodige positieve gevolgen met zich mee.

De nieuwe ondernemer zal zich zo goed mogelijk proberen te wapenen tegen de concurrentie die eveneens bezig is met hun marketing strategie samen te stellen. Nieuwe strategieën als zoekmachine optimalisatie worden nauwelijks toegepast maar zijn wel aanwezig.

De vernieuwende ondernemer zal er altijd alles aan doen om tal van marketing strategieën uit te proberen, dit type ondernemer zal ook altijd net dat stapje voor zijn op de rest van zijn concurrenten.

Als ondernemer is het van belang je te verdiepen in deze materie of toch zeker iemand in loondienst te hebben die de in en outs van dit proces kennen.

Google en andere zoekmachine veranderen met regelmaat hun zoekmachine algoritme, het is dan ook aan jouw om op deze veranderingen in te spelen, kan je dit verwezenlijken dan zal je altijd je concurrenten voorblijven.

Voor de ondernemers die dit nog niet wisten, content is koning in het land van de zoekmachine optimalisatie, als zijnde het bedrijf is het van belang een goede content strategie tegen over je klanten te hebben, klanten hebben namelijk altijd hoge verwachtingen.

Wil je meer te weten komen over zoekmachine optimalisatie, dan kan je best eens de categorie SEO van onze website openklikken.

Youtube

Video marketing bestaat al enige jaren, echter zijn niet alle ondernemers overtuigd van dit element. Dit type marketing kan ook naar mijn mening een beetje intimiderend overkomen tegen over andere methodes.

Het is niet zo zeer de bedoeling om in de video’s je producten rechtstreeks te verkopen, bezie dit eerder als een extra service of ondersteuning naar je klanten toe.

Als ik een voorbeeld er bij neem:

Stel je bent verkoper vaatwasmachines, als extra ondersteuning en informatiebron kan je bijvoorbeeld een video maken over hoe je de machine moet onderhouden en dergelijke.

Verleg je Social Media focus

Social media websites als Facebook en Twitter zijn enorm groot en kunnen ook een rol van betekenis spelen voor je klanten. Echter zijn er nog vele meer van dergelijke websites waar je zeker gebruik van kan maken.

  • Linkedin
  • Instagram
  • Google+ …

De communicatie tussen klant en bedrijf is en wordt nog belangrijker toekomst gericht. Er zijn reeds vele grote firma’s die hun klantendienst perfect regelen via Social Media websites. Allicht kan je deze marketing strategie ook wel implementeren.

Lokale marketing

Een van de vele must have’s voor een bedrijf zijn bedrijvenpagina’s als Google Places, lokale marketing is aan zijn opmars bezig, dit kan je dan ook niet links laten liggen.

Er zijn nog diverse bedrijven pagina’s en directories die zeker het proberen waard zijn, echter gaat mijn voorkeur naar Google, dit zal ook rechtstreeks effect hebben.

Wanneer je je bedrijvenpagina opzet bij Google, is het bijzonder interessant om je meest belangrijke keywords op de pagina te vermelden. De listing van Google zal altijd regionale resultaten weergeven aan je bezoekers.

Wanneer je concurrenten nog geen gebruik maakt van deze dienst dan zou ik niet twijfelen en snel een pagina aanmaken, hiermee zal je je zeker onderscheiden van de rest.

Als laatste wil ik meegeven dat deze technieken niet de aller nieuwste zijn maar ze zijn zeker het proberen waard, wil je niet achterblijven dan zou ik volgende marketing strategieën een keer opnemen in je bedrijf.

Verdien minimaal €2950 per maand vanuit huis

Ontdek hoe je een volledig inkomen verdient op internet…

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Stappenplan om Snel €2950 Per Maand te Gaan Verdienen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *