Van bezoeker naar klant

Elke bezoeker die je website of webwinkel binnenkomt op welke manier dan ook is nog altijd niet een klant, wat niet is kan nog altijd komen. Naar mijn mening zijn er drie type bezoekers die je website binnenkomen, je hebt de informatieve bezoekers, de vergelijkende bezoekers en de effectieve kopers.

Hoe maak ik van mijn bezoekers een klant, leg ik uit aan de hand van drie belangrijke principes. We maken een vergelijking tussen 3 type conversie en hoe je hier het maximum kan uithalen.

Het conversieproces is een item dat je steeds dient te verbeteren, je website of webwinkel kan altijd meer rendement halen door bepaalde aanpassingen te doen.

Welke type conversies zijn er ?

Als we het voorbeeld van een webwinkel er bij nemen kan je de type conversies onderverdelen in drie belangrijke soorten soft-, medium- en harde conversie.

  1. Soft of zachte conversie, hierbij gaan we kijken wie je klanten zijn door bijvoorbeeld een aanmelding op je nieuwsbrief of een contact aanvraag
  2. Medium conversie, waarbij we een aanbod creëren zonder enige winstdoelstelling, bijvoorbeeld om je bezoekers de nodige informatie te geven omtrent je bedrijf als een soort kennismaking.
  3. Harde conversie, waarbij alles wat je doet een direct effect heeft op de verkoop via jouw webshop of website.

Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient

Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Start hier met het verdienen van duizenden euro’s per maand

Soft conversie

Naar mijn mening laten te veel webshops en websites deze categorie links liggen, deels omdat ze niet weten dat ze effectief bestaat of deze verkeerd gebruiken en interpreteren.

De reden waarom hier zo goed als geen aandacht aan besteed wordt is het feit dat men meer verkoop gericht denkt.

Een nieuwsbrief is een van de belangrijkste elementen in het soft conversie proces. Het belangrijke aspect is dat klanten vertrouwen krijgen in je webshop en vinden wat ze ook effectief zoeken. Een nieuwsbrief met daarin aanbiedingen en eventuele informatie zal dan ook als een trust factor werken.

De nieuwsbrief kan je dan op bepaalde tijdsstippen sturen om met als eind doel de klant te informeren, verkoop gericht mag je dit niet direct bekijken, komt er een klant uit verder des te beter zo niet heb je ze wel geïnformeerd naar wat mogelijk is.

Wil je echt punten scoren bij je bezoekers, dan kan je altijd iets weggeven waarbij jezelf niet al te veel hoeft te betalen of zelfs helemaal niets. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan een recepten ebook wanneer je braadpannen verkoopt. Dit zijn slechts enkele kleine dingen die een wereld van verschil kunnen maken.

Medium conversie

Tussen de zachte en harde conversie zit er de medium conversie, hier gaan we onze klanten identificeren daar ons te richten op verkoop maar niet met oog op winst.

Om ook weer een voorbeeld te geven, nieuwe klanten van een schoonheidssalon krijgen een starterspakket bij het maken van een vervolg afspraak. Hierdoor geef je je klanten net dat iets extra wat niet veel kost om ze toch zo de volgende keer te laten terugkeren.

De medium conversie richt zich vooral op klantenrelaties op lange termijn. Hierbij laten we de eenmalige aankopen en beetje achterwegen en richten we ons op de terugkerende klanten.

Harde conversie

De harde conversie is de conversie die we het meeste tegenkomen namelijk de gewone verkoop van producten of diensten.

Dit type conversie is het meest noodzakelijke om de nodige omzet en winst te draaien binnen je bedrijf. Hier gaat het niet zo zeer om de effectieve verkooptechnieken maar eerder de uitstraling van de webwinkel, wederom de trust factor. Klanten willen weten of ze veilig kunnen bestellen en/of de betaling vlot verloopt zonder problemen.

Wanneer je je bezoekers kan overtuigen dat je dé webshop of website bent die ze zoeken, dan ga je gegarandeerd meer verkopen dan je concurrenten.

VIDEO: Hoe een leek binnen no-time duizenden per maand kan verdienen

Ontdek de gedetailleerde stap-voor-stap methode waarmee zelfs de grootste kluns een passief goed inkomen via het internet kan verdienen.

Geen technische kennis, hoge kosten, website of hoge kosten vereist.

Ontdek meer over dit perfecte verdienmodel

Alex Hartman

Hoi, ik ben Alex Hartman, ik ben internet marketing deskundige met een passie voor beleggen. Op deze website inspireer ik mensen om vanuit huis, met behulp van het internet geld te verdienen.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *