3 Redenen Waarom Zoekmachine Marketing Bureau’s Je Geld Verspillen
De meeste zoekmachine marketing bureau’s zijn vrij waardeloos.
Als je echt een complete leek bent en echt 0,0 tijd wilt besteden aan je zoekmachine marketing dan kan zo’n bureau wel wat extra bezoekers opleveren maar als je ookmaar een klein beetje tijd wilt besteden dan kan je het zelf makkelijk en met weinig tijd al een stuk beter doen.
Als je maar een klein beetje gemotiveerd bent kun je al zeggen dat zoekmachine marketing bureau’s voor jou waardeloos zullen zijn.
Lees in dit artikel waarom ze waardeloos zijn en ontdek hoe je er zelf voor zorgt dat je hoog in de zoekmachine komt
Inhoud van dit artikel
- Waarom zoekmachine marketing belangrijk is
- Hoe je met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand kan verdienen
- Reden 1: Zoekmachine Marketing Bureau’s Zijn Zelf Benoemde Specialisten
- Reden 2: Massa werk maakt slecht werk
- Reden 3: Goede zoekmachine marketing kost tijd en kennis van zaken
- Je bent beter af als je je zoekmachine marketing zelf doet
- 3 zoekmachine marketing tips om zelf toe te passen
- Extra tips om zelf gigantisch veel bezoekers via de zoekmachines te regelen
- VIDEO: Hoe een leek binnen no-time duizenden per maand kan verdienen
Waarom zoekmachine marketing belangrijk is
Google is één van de meest bezochte websites ter wereld.
Als iemand informatie nodig heeft dan gebruikt hij google.
Als iemand een bepaalde dienst wilt afnemen zonder dat hij weet waar hij moet beginnen dan gebruikt hij ook google.
Wat je vak ook is, de kans is heel groot dat ook jij veel verkopen uit de zoekmachines kunt halen.
Als je website goed genoeg is geoptimaliseerd dan krijg je veel bezoekers uit de zoekmachines en kun je ook veel extra verkopen hiermee krijgen.
Het enige dat nodig is is een klein beetje kennis, wat tijd en energie.
Het zou erg zonde zijn als je deze kans liet liggen om extra geld te verdienen.
Hoe je met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand kan verdienen
Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:
- Zonder technische kennis
- Zonder product
- Zonder opstartkosten
- Zonder te adverteren
- Zonder vooropleidingen
Reden 1: Zoekmachine Marketing Bureau’s Zijn Zelf Benoemde Specialisten
Ik zie het keer op keer weer.
Er zijn ontzettend veel zoekmachine marketing bureaus te vinden en er zullen ook zeker wel goede tussen zitten, maar geloof me er zitten ook een heleboel beunhazen tussen.
Als je al jaren je geld verdient met internet marketing (en voor een groot gedeelte ook zoekmachine marketing) dan is het vrij snel te zien dat veel van deze zoekmachine marketing bureaus eigenlijk niet weten wat ze aan het doen zijn.
Vaak is het zo dat deze mensen er vrij vroeg bij waren. Vanaf het begin deden ze al aan zoekmachine marketing.
Grappig genoeg was er in het begin amper concurrentie, dus hoog geplaatst worden in de zoekmachines was in die tijd geen moeilijke taak.
De zoekmachines hechten veel waarde aan de oudheid van een site en het vertrouwen dat deze site met hun heeft opgebouwd, daarom staan er in deze tijd nog steeds veel websites die vroeger hoog geplaatst werden nog steeds hoog in de zoekmachines.
Het resultaat hiervan is dat er een hoop mensen zijn die denken dat ze goed zijn in zoekmachine marketing maar er eigenlijk alleen maar vroeg bij waren.
Deze mensen zeggen dan “kijk mijn website krijgt bezoekers via google, dat moet wel betekenen dat ik goed ben in zoekmachine marketing, laat ik een zoekmachine marketing bureau beginnen”.
Hoe dan ook kan iedereen zichzelf een expert noemen op het gebied van zoekmachine marketing , of ze het echt zijn is een tweede vraag.
Reden 2: Massa werk maakt slecht werk
Voor veel zoekmachine marketing bureau’s bestaat het werk voornamelijk uit het bouwen van links.
Als er een link naar jouw website ergens wordt geplaatst dan zien de zoekmachines dat als een stem voor jouw website.
Een stem voor jouw website laat zien dat mensen je website waarderen, wat een goede reden is voor de zoekmachines om je website hoger te plaatsen in de resultaten.
De zoekmachine marketing bureaus plaatsen om deze reden veel links naar je website.
Er zijn veel manieren om je website hoger te laten plaatsen in de zoekmachines.
De beste en de meest invloed hebbende manier is door het creëren van een waardevolle website met veel informatie.
Links bouwen is de makkelijkste en de snelste manier, om deze reden is dit de voornaamste werkzaamheid van zoekmachine marketing bureaus.
Wat meestal het probleem is is dat deze bedrijven veel klanten hebben en zo min mogelijk geld en tijd willen besteden per klant.
Om deze reden plaatsen ze meestal alle links op directory sites zoals startpagina.
Dit zijn sites die gebruikt worden om links op te verzamelen.
Heel leuk en makkelijk om hier links op te plaatsen natuurlijk, alleen het is niet de meest nuttige methode.
De zoekmachines hebben het tegenwoordig door als een website puur wordt gebruikt om links op te plaatsen.
Ze weten dat dit niet echt “stemmen” zijn, ze zien dat er vele andere links op deze websites staan en dus tellen ze deze amper nog mee.
Het werkt nog maar een klein beetje.
Nog een probleem is dat omdat er veel andere links op staan de zoekmachine weet dat de website niet echt hoge eisen stelt voor het een link plaatst.
De zoekmachines hebben dit soort dingen steeds meer en meer door, om deze reden zullen zoekmachine marketing bureaus ook steeds minder goed werken, tenzij ze echt kennis hebben over zoekmachine marketing en veel tijd zullen steken in jouw website te doen stijgen in de zoekmachines.
Reden 3: Goede zoekmachine marketing kost tijd en kennis van zaken
Als je wilt dat je website hoog wordt gevonden onder veel zoekwoorden dan heb je twee dingen nodig:
- Een website met veel pagina’s relevant aan verschillende populaire zoek termen
- Een website vol met nuttige en interessante informatie die de mensen willen vinden als ze de belangrijke woorden intikken in de zoekmachines
Dit zijn twee dingen die een zoekmachine marketing bureau niet voor jou kan doen.
De kans is gigantisch groot dat ze:
- niet jouw website voor je maken
- als ze website voor je maken geen goede content kunnen maken, ze weten namelijk niks van jouw vak af
Met andere woorden zal er veel tijd en werk in je website moeten worden gestoken wil je echt dat het succesvol wordt.
Je bent beter af als je je zoekmachine marketing zelf doet
Zoekmachines willen relevante en waardevolle websites bovenaan de resultaten van de populaire zoektermen plaatsen.
De grootste invloed hebbende factor is dus het creëeren van relevante en waardevolle informatie aan de populaire zoekwoorden.
De zoekmachine marketing bedrijven zullen enkel mikken op een paar trucjes en het bouwen van links.
Ondanks het zoekmachine marketing bureau dat je hebt ingeschakeld kan je makkelijk door mensen ingehaald worden puur en alleen omdat zij wel moeite willen steken in hun website.
Wil je dus echt veel bezoekers van de zoekmachines krijgen zorg er dan voor dat iemand jouw website uitbouwt tot een uniek en waardevol platform .
Zorg ervoor dat de persoon die jouw website opbouwt ook echt waardevolle pagina’s kan maken.
Het grootste voordeel is dat de meeste websites alleen mikken op de trucjes en het bouwen van (vaak slechte) links, de kans is groot dat als je een beetje moeite doet je al een groot percentage inhaalt wat betreft zoekmachine marketing.
3 zoekmachine marketing tips om zelf toe te passen
Als je de beslissing hebt gemaakt om zelf je marketing te doen heb ik alvast drie tips voor je.
1) Schrijf goede content
Hoeveel pagina’s heb jij op je website?
We hebben een website met meer dan 600 pagina’s vol met unieke content, daar halen we gigantisch veel bezoekers op binnen.
Het is één van de populairste sites in Nederland en dat allemaal puur en alleen omdat we waardevolle informatie op deze website delen.
Alle soorten bedrijven kunnen waardevolle content creëren voor hun website.
Als je een tandarts praktijk hebt kun je artikels over woorden zoals “tandarts kosten” schrijven. Je kunt tientallen verschillende problemen die mensen hebben met hun tanden benoemen en bespreken.
Als je spullen voor kantoren verkoopt kan je over elk soort kantoorartikel dat je kunt bedenken een stukje tekst schrijven.
Als een accountancy hebt dan kun je allerlei verschillende soorten belastingadviezen geven.
Noem maar op, het maakt niet uit wat voor business je hebt er zijn bijna altijd wel woorden waarop gezocht wordt en jij geld mee kunt verdienen
2) Schrijf artikelen relevant aan zoekwoorden
Ga naar de google adwords keyword tool.
Doe een brainstorm over alle woorden die relevant zijn jouw website.
Tik ze allemaal in en klik op zoeken.
Zoek de populairste zoekwoorden of zinnen in jouw markt op en verwerk deze woorden of zinnen in de tekst.
Als het relevant en waardevol is aan het zoekwoord waarop gezocht wordt dan wordt dit artikel hoog geplaatst in google en krijg je er bezoekers van.
Maak de pagina relevant voor de mensen die deze zoekterm intikken.
Het moet wel natuurlijk blijven lijken, ga dus niet het woord expres tienduizend keer herhalen in je artikel.
3) Schrijf gast artikels voor relevante websites
Links op startpagina’s bouwen werkt amper nog.
Wat wel nog werkt is links naar jouw website plaatsen op relevante waardevolle websites.
Je kunt deze websites contacteren en aanbieden artikels voor hun te schrijven in ruil voor dat er in deze artikels een link naar jouw site staat.
Doe dit voor tien verschillende websites en je hebt gegarandeerd betere links dan 99% van alle andere website beheerders in dezelfde markt als waar je nu inzit.
Extra tips om zelf gigantisch veel bezoekers via de zoekmachines te regelen
Er zijn nog gigantisch veel andere tips die ik je kan geven om je website hoger in de zoekmachine te laten komen.
Deze tips geef ik je niet in dit artikel maar wel in het seo(search engine optimization) gedeelte van onze website.
Klik direct op de link hieronder om naar het seo gedeelte van onze website te gaan:
Onze SEO artikels met tips om veel bezoekers via de zoekmachines te krijgen