site stats

Stappenplan om Geld te Verdienen via Likes Op Facebook

Geërgerd staar je naar je beeldscherm. Je probeert al uren een baantje te vinden, het liefst een die je gemakkelijk kunt combineren met je andere verplichtingen en activiteiten. Je hebt inmiddels al een hele berg oproepen voor een medewerker in de horeca, een telefonist(e) en een verzorger gezien, maar niets spreekt je aan. Je werkt veel liever vanuit huis: flexibel en gemakkelijk.

Maar soms zijn de beste baantjes het moeilijkst te vinden – ze vergen enkele creativiteit. Kijk eens verder dan je neus lang is. Er zijn veel baantjes te vinden waarbij je vanuit huis kunt werken  (https://geldgorilla.nl/geld-verdienen-zonder-risico/), maar je wordt nog niet echt warm van de meeste opties; ze sluiten niet direct aan op jouw interesses. Lees in dat geval verder over een nieuwe mogelijkheid: geld verdienen via ‘likes’ op Facebook.

geld-facebook

Facebook: het platform van je toekomst

Toen Mark Zuckerberg Facebook in 2004 ontwikkelde, was het enkel een site voor studenten van Harvard om medestudenten te beoordelen (Facebook). Destijds had niemand de enorme populariteit van Facebook voorzien. Pas later werd de site opengesteld voor de rest van de wereld, en sindsdien is de het uitgegroeid tot een van de grootste virtuele gemeenschappen op het web.

Sinds de opkomst van Facebook, is het aantal contacten dat online (virtueel) plaatsvindt tevens toegenomen; de site zag een grote toename van gebruikers in de periode na het ontstaan tot op heden. Om dit weer te geven in getallen: het dagelijkse aantal Facebook-gebruikers komt neer op 1,09 miljard, en allen spenderen zij meer dan 20 minuten op de site.

facebook-populariteit

De groei van het aantal Facebook-gebruikers (in miljoenen) gedurende de periode van 2004-2015.

Facebook als medium voor bedrijven

Naarmate de populariteit van Facebook toenam, begonnen ook bedrijven en andere instanties de voordelen in te zien van de vele gebruikers. Als gebruiker kan je vele mensen bereiken, zij het bekenden of onbekenden die aan de andere kant van de wereld wonen, en ditzelfde geldt uiteraard voor bedrijven die lid worden van Facebook.

Bedrijven en instanties kunnen zichzelf en hun producten en/of diensten promoten via de site. Echter, om dit voor elkaar te krijgen, is het wel van belang dat genoeg gebruikers de pagina van het bedrijf of de instantie bezoeken. En om dit voor elkaar te krijgen, moet zij veel ‘likes’ krijgen. Maar wat zijn deze likes dan precies?

Facebook in een notendop

Facebook is dus in feite een sociale netwerkservice, waarop mensen met elkaar in contact kunnen komen. En  al deze mensen hebben de mogelijkheid om ‘vrienden’ te worden met mede-Facebook-gebruikers van over de hele wereld. Door middel van statusupdates kunnen zij berichten, foto en video’s met elkaar delen. Via  enkele functies (delen, ‘likes’ geven, reageren) worden deze updates vervolgens zichtbaar voor (zo goed als) de hele wereld.

Likes zijn zogenaamde ‘vind-ik-leuk’-knoppen, waar je als gebruiker op kunt drukken wanneer je een bepaalde update voorbij ziet komen op je ‘news feed’. Deze news feed is als het ware een startpagina (nieuwsoverzicht) van je Facebook, waarop je de updates van je vrienden ziet, maar ook voorgestelde pagina’s of berichten die jouw vrienden zelf geliket hebben. Op deze manier neemt het bewustzijn van een bepaalde pagina toe.

facebook-feed

Een voorbeeld van een Facebook news feed anno 2016.

Geld verdienen via Facebook likes

In het geval van bedrijven wordt er over het algemeen indirect geld verdiend via de likes: hoe meer likes, hoe meer bewustwording voor het bedrijf/instantie. Hierdoor zullen er meer producten verkocht worden, en zullen de inkomsten stijgen.

Een ander manier is om samen te werken met adverteerders. Het bedrijf plaatst in dat geval een advertentie op de Facebook-pagina van het bedrijf. Zo wordt de advertentie vaker gezien door Facebook-gebruikers, en is de kans groter dat mensen de advertentie liken. Het bedrijf wordt vervolgens betaald per aantal keer dat er op de advertentie geliket wordt.

Maar niet alleen bedrijven kunnen verdienen aan likes op Facebook, ook jij kan er een extra zakcentje mee verdienen. Hoe je dit precies voor elkaar kunt krijgen, lees je in het volgende stappenplan.

Stap #1 Maak je Facebookpagina aantrekkelijk

De eerste stap – na het aanmaken van een Facebookprofiel (of –pagina) – is het opfleuren van de pagina. In dat opzicht zijn mensen vaak oppervlakkig: wanneer een pagina er niet verzorgd of interessant uitziet, zullen ze de pagina niet snel bezoeken. Zorg er dus in eerste instantie voor dat je pagina er aantrekkelijk uitziet.

Stap #2 Verwerf zoveel mogelijk vrienden

Je pagina aantrekkelijk maken, doe je uiteraard voornamelijk om één reden: zoveel mogelijk vrienden verwerven. Je hebt immers veel vrienden nodig, zodat je pagina veel bekijks krijgt en populair wordt. Om dat voor elkaar te krijgen, moet je echter eerst enkele (sub)stappen ondernemen. Je moet opvallen in de massa, wil je zo veel mogelijk aandacht voor je pagina verwerven.

Plaats publieke en opvallende, pakkende berichten

Om te voorkomen dat mensen snel verder scrollen wanneer jouw bericht voorbij komt op hun news feed, wordt je genoodzaakt om pakkende berichten op te stellen. Berichten als ‘ik heb net [dit] gedaan’ of ‘ik voel me [zo]’ bijvoorbeeld zijn over het algemeen niet bijster interessant.

Toch kunnen dergelijke berichten een flink aantal likes verwerven, indien jij je verhaal op een interessante manier vertelt. Dat wil zeggen, geef niet enkel een opsomming van jouw dag als statusupdate, maar geef kleurrijke beschrijving, gemengd met een dosis humor en sarcasme. Begin met een leuke anekdote, en maak het onmogelijk voor mensen om jouw bericht te negeren.

social-media-content

Soorten inhoud voor social media: foto’s, video’s, berichten, website of blogposts en berichten van anderen.

Vind jouw stem

Er zijn genoeg pagina’s te vinden die veel likes krijgen, maar die eigenlijk niet veel meer zijn dan een dumpplaats voor allerlei interessante posts, die vrijwel allemaal overgenomen zijn van anderen. Het is voor de beheerders van zo’n pagina meer een kwestie van het opsporen van de meest interessante en hilarische berichten en deze zo snel mogelijk op hun pagina plaatsen.

Oftewel, dergelijke Facebookgebruikers doen eigenlijk zelf helemaal niets. Sterker nog, ze zijn als het ware ‘spookbeheerders’ – niemand weet wie ze zijn. Echter, mensen zijn sneller geneigd om toenadering te zoeken bij mensen met wie ze een (soort) persoonlijke relatie kunnen opbouwen. Als jij dus meer van jezelf blootgeeft, is de kans veel groter dat je meer vrienden krijgt.

Het kan daarbij helpen als je jezelf een ‘stem’ geeft. In plaats van enkel grappige posts op te zoeken en over te nemen, kan je er ook voor kiezen om je te focussen op één soort post. Voorbeelden zijn het plaatsen van je eigen make-up tutorials, het plaatsen van grappige filmpjes waarin je zelf de hoofdrol speelt of het plaatsen van berichten waarin je je ongezouten mening geeft over bepaalde (maatschappelijke) situaties.

Organiseer challenges

Een hele slimme manier om jouw pagina/profiel zo populair mogelijk te maken, is door het organiseren van challenges. Daag je vrienden en andere Facebookgebruikers uit om zichzelf te filmen terwijl ze een gek dansje zo goed mogelijk proberen uit te voeren of een bijzondere anekdote te noemen. Maak gebruik van hashtags (#) om de challenge te verspreiden (#dancechallenge).

foto-challenge

Of doe een foto challenge. En nog een belangrijk tip: betrek andere social media netwerken als Twitter om jouw bekendheid te vergroten!

Op deze manier maak je mensen enthousiast voor jouw Facebookpagina en hoe leuker de challenge, hoe meer mensen oer jou en jouw pagina zullen praten. En dat betekent dat jouw pagina meer bezocht zal worden, en dat jij meer vrienden zult krijgen. En hoe meer vrienden, hoe groter de kans op likes!

Stap #3 Onderhoud de contacten!

Zoals al eerder genoemd is, is het belangrijk voor jouw vriendenaantal in hoeverre jij een persoonlijke relatie met hen hebt. Hoe persoonlijker jouw posts, hoe sneller je (potentiële) zich betrokken bij jou zullen voelen, en hoe sneller zij op jouw berichten zullen reageren en ze zullen liken.

Maar zoals elke relatie, vergt de relatie met jouw Facebookvrienden onderhoud. Challenges zijn een mooie manier om te blijven interacteren met je vrienden, maar een andere mogelijkheid is door af en toe eens te reageren op een reactie van een vriend(in) onder jouw bericht. Of stuur iemand eens spontaan een privébericht via Facebook Messenger; geef ze persoonlijke aandacht!

Stap #4 Laat je sponsoren

Veel likes krijgen is echter pas de eerste helft stap naar het verdienen van geld via Facebook. Je moet natuurlijk wel een manier zien te vinden om ook werkelijk geld te verdienen aan jouw likes; om te verdienen aan jouw (hopelijk groeiende) populariteit. Dat kan je doen door op zoek te gaan naar sponsororen.

Laat je bijvoorbeeld sponsoren door een make-up merk als je een make-up pagina hebt (hun producten gebruiken). Als jij veel vrienden hebt, zijn zij sneller geneigd om jou te sponsoren. Door jouw grote vriendenaantal is de kans dat veel mensen hun merknaam zien, waardoor hun investering een veel minder groot risico vormt, en een goede investering bent.

Zodoende kun jij samen met jouw sponsor afspreken dat jij een bepaald bedrag krijgt per like, als compensatie voor de reclame die jij voor hen maakt. Want er geldt immers: des te populairder jij wordt, des te populairder het merk wordt (en vice versa). Dus laat het geld maar rollen!

facebook-like

Verdien minimaal €2950 per maand vanuit huis

Ontdek hoe je een volledig inkomen verdient op internet…

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Stappenplan om Snel €2950 Per Maand te Gaan Verdienen

1 Reactie op "Stappenplan om Geld te Verdienen via Likes Op Facebook"

  1. Nuyttens godelieve

    says:

    Ik wil het leren

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *