site stats

5 Tips om Meer (Positieve) Klantenbeoordelingen te Krijgen

Een klantenbeoordeling is zowel voor jezelf maar ook voor de consument enorm belangrijk, uit een onderzoek is gebleken dat bijna 90% van de online kopers eerst gaat kijken of men een nuttige recensie vindt over het betreffende product of dienst.

Wat nog meer belangrijker is om te weten is, dat men zich ook effectief laat leiden door de beoordelingen van voorgaande klanten.

Je moet zelf even redeneren wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe smartphone op het oog hebt, zonder dat je hier enige kennis van hebt en je leest beoordeling na beoordeling ook alleen maar klachten over je nieuwe potentiële aankoop, dan ga je toch wel eens kijken of er geen alternatief is.

Echter als we dan even een fysieke winkel erbij nemen, je gaat ook niet altijd direct in op het akkoord van de verkoper, als leek kan hij jouw immers wijs maken wat hij wil.

75% van de kopers die in een fysieke winkel hun aankopen doen, gaan dan ook nog eens op voorhand kijken wat er op het internet te vinden is over het product.

Als webwinkel of bedrijf dat een dienst aanbiedt is het dan ook van essentieel belang dat je weet wat je klanten over je producten zeggen en dat deze ook effectief positief zijn. Zeg nu zelf, negatieve recensies kunnen we missen als kiespijn.

Geef je klanten een reminder

Er zijn tal van manieren om klantenbeoordeling te verkrijgen voor je webwinkel, een daarvan is na een tijd een automatisch e-mail te sturen waarin je verzoekt hun ervaring te delen.

Geef ze even de mogelijkheid om alle positieve maar ook negatieve punten te ontdekken. Een klantenbeoordeling is niet geheel slecht als er 5 goede en 3 slechte punten in staan.

Wanneer we spreken over gerenommeerde merken als Samsung en Apple, hier zijn de minpunten al in vele gevallen geweten alvorens men toch over gaat toch een aankoop.

Maak het dus voor je klanten niet te moeilijk en laat ze simpel hun klantenbeoordeling invoeren in je website.

Specifieke product pagina’s

Als een bezoeker een specifiek product ziet binnen je webwinkel, dan is het wel eens interessant dan men ook op die betreffende pagina een recente beoordeling kan lezen.

Wanneer een klant een beoordeling wil schrijven, moet je ze het ook gemakkelijk maken, laat ze niet een beoordeling schrijven in 3 stappen maar laat ze simpel hun beoordeling invoeren, je kan deze achteraf al dan niet goedkeuren.

Eenvoud siert

Niet iedereen heeft de tijd om een uitgebreide review over je producten te schrijven. Zoals hierboven vermeld maak het dan ook niet eindeloos moeilijk.

Geef je klanten eventueel een eerst aanzet door een paar standaard punten in te voegen die ze dan zelf nog verder kunnen aanvullen.

Een kwalitatieve beoordeling gaat je toekomstgericht meer klanten over de streep halen, zorg er dan ook voor dat je selectief bent met je beoordelingen en dat je hier en daar eens de grote borstel bovenhaalt om de mindere te verwijderen.

Beloning voor een goede beoordeling

Dit aspect zie je veel voorkomen, de webwinkels belonen hun recensenten voor een goede beoordeling.

Een van de meest voorkomende manieren is het aanbieden van een kortingscode voor een volgende aankoop. Wanneer je dan een klant hebt die regelmatig iets bij jouw online koopt, dan zal deze ook sneller de tijd nemen om een duidelijke en uitgebreide ervaring neer te schrijven.

Het Social Media effect

Twitter en Facebook zijn de twee belangrijkste elementen die klanten ook nog eens kunnen aanzetten tot het schrijven van beoordelingen. Beide platformen hebben zo hun eigen voor- en nadelen maar de platformen zijn zo groot dat je altijd wel klanten hebt die ook ok beide websites zitten.

Wanneer we dan puur Facebook gerelateerd gaan zien, deze bieden zelf een like en share functie aan, echter kan je met je webwinkel ook een commentaar formulier op de product pagina’s plaatsen. Zo kunnen de klanten zelf rechtstreeks reageren.

Het beoordeling systeem uitbesteden

In vele gevallen zit er al in je webwinkel een beoordelingssysteem, echter zijn sommige te eenvoudig, niet goed genoeg of zijn ze simpelweg niet goed genoeg naar jouw wensen.

Je kan dan overwegen om dergelijk systeem uit te besteden aan een externe partij als Ekomi, Feedbackcompany, Kiyoh en trust Pilot.

Je gaat dan wel maandelijks een fee moeten betalen om gebruik te maken van hun diensten, maar wanneer je echt veel ervaringen hebt dan kan je dit toch wel eens overwegen.

Verdien minimaal €2950 per maand vanuit huis

Ontdek hoe je een volledig inkomen verdient op internet…

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Stappenplan om Snel €2950 Per Maand te Gaan Verdienen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *