site stats

De Ultieme Gids om Onweerstaanbare Subtitels te Schrijven

Je weet dat je in oorlog bent, toch?

Ok, misschien zijn er geen echte wapens bij betrokken, maar je bent inderdaad in een bloedig gevecht voor de ogen van je lezers.

De blogwereld is een gigantische, drukke en lawaaierige plek waar iedereen vecht voor een hogere positie en om bekend te worden.

Dus om met deze feiten om te gaan, doe je wat je geleerd hebt te doen:

  • Je komt met goede ideeën die je lezers handig vinden
  • Je hebt dodelijke titels geschreven die de aandacht opeisen
  • Je hebt uren gespendeerd aan het schrijven of herschrijven van kwalitatieve artikelen die ook nog eens prachtig lezen

En toch komen lezers naar je blog en zijn ze binnen een seconde of tien weer vertrokken.

Waarom Het Er Niet Toe Doet Hoe Goed Je Artikelen Zijn

Kijk, ik weet dat je je best doet om goede artikelen te schrijven – en als je al het goede schrijf advies dat er is toepast, durf ik wel te zeggen dat je geweldige artikelen zal schrijven.

En als je weet dat je echt geweldig werk verricht wat een meerwaarde heeft voor jouw lezers, dan kan je al gauw in een blog fantasie terecht komen. Je weet wel welke. Ongeveer zoiets als dit:

  • Jouw lezers zien een geweldige titel die je hebt geschreven op social media en klikken door naar het artikel.
  • Wanneer ze doorklikken lezen ze elk woord dat met vakmanschap is geschreven, van het begin tot aan het einde.
  • Simpelweg verliefd geraakt op jouw werk, schrijven ze schrijven zich in op je lijst. Ze worden je trouwste fans en verspreiden het woord tot aan het einde van het universum.

Goh wat zou dit geweldig zijn, nietwaar?

Maar de harde realiteit is dit:

Ze lezen vaak niet eens het hele artikel dat ze in eerste instantie naar jouw blog hebben gebracht.

De Reden Waarom Jouw Lezers Niet Blijven Rondhangen

Lezers hebben zich aangepast aan hun omgeving. Jij weet net zo goed als ik dat het niet ongewoon is om verleid te worden door een opvallende titel, door te klikken naar het artikel om vervolgens een slecht artikel te vinden.

Vanwege dit fenomeen zijn lezers tegenwoordig een expert in teksten scannen.

We hebben allemaal geleerd om content te scannen en te beslissen of het onze interesse wel genoeg wekt. En dat allemaal in slechts enkele seconden. Als het onze interesse niet wekt zijn we zo weer vertrokken.

Zo simpel is het.

Volgens onderzoek van The Nielsen Norman Group maakt de meerderheid van je bezoekers binnen 10 tot 20 seconden de beslissing of ze op je website willen blijven.

10 tot 20 seconden. Dat is alles wat je krijgt om te bewijzen dat jouw artikel het waard is om volledig te lezen. En deze tijd is simpelweg niet lang genoeg om de harten van je bezoekers te veroveren.

Dus hoe zorgen we ervoor dat je meer tijd krijgt?

Op zoek naar een eenvoudig werkende en betrouwbare broker?

Ik handel zelf al enkele jaren met Plus500. Je kan via IDEAL Storten. Dit bedrijf biedt zeer lage tradekosten aan jouw handelingen worden snel verwerkt.

Kijk snel op de actiepagina en begin met handelen via Plus500.

Een paar verzochte waarschuwingen: Plus500 is een CFD service, je kapitaal loopt risico bij handelen (handel verstandig) en Plus500 is geschikt voor ervaren traders en niet voor beginners.

Denk eraan dat CFD’s een hefboomproduct zijn en kunnen leiden tot het verlies van uw volledige kapitaal. Wees er zeker van dat u de bijbehorende risico’s volledig begrijpt.

Het Aanbevolen Middel Voor Scannende Lezers

Het beste stukje gereedschap om in je arsenaal te hebben is iets wat de meeste bloggers niet zien.

De subtitel.

Dat klopt, de subtitel (in het Engels subtitle) waar meestal overheen wordt gekeken is echt een gecamoufleerd wapen. Dit wapen zit simpelweg te wachten tot het gebruikt wordt.

Spijtig genoeg weten de meeste schrijvers niet hoe je de subtitel moet gebruiken.

Het woord subtitel betekent letterlijk een titel onder de hoofdtitel.

En wat doet de hoofdtitel?

Ze vestigen de aandacht, ze vermaken je en ze shockeren. Maar naast dit alles wekken ze nieuwsgierigheid op. Ze trekken lezers naar de rest van jouw geweldige artikel om te ontdekken dat het inderdaad een geweldig artikel is.

Wat de hoofdtitel doet voor het hele artikel doet de subtitel voor elk individuele gedeelte van het artikel.

3 Subtitle Blunders Die Je Lezers Doen Vertrekken

Teveel lezers schrijven maar gewoon een subtitel zonder er over na te denken. Laten we eens een blik werpen op de drie meest voorkomende blunders die gemaakt worden met de subtitel.

  1. De Eenvoudige Subtitel

Veel bloggers gebruiken een subtitel slechts om aan te geven waar het individuele gedeelte over gaat. Deze eenvoudige subtitel is saai en stopt de lezer niet om het artikel verder te scannen.

Ze laten de lezer gapen van verveling en dat is niet echt de reactie waar je naar op zoek bent.

Als ik bijvoorbeeld een artikel schrijf over waarom een goede titel belangrijk is en ik gebruik als subtitel Waarom Een Goede Titel Belangrijk Is, gebruik ik het slechts als een label om aan te geven waar dit gedeelte over gaat.

Het is levenloos, saai en het wekt geen interesse. Als ik in plaats daarvan een subtitel als Het Simpele Geheim Om Meer Lezers Aan Te Trekken gebruik zal ik meer interesse wekken.

  1. De Subtitel Die Alles Al Verklapt

Een subtitel die alles al verklapt vertelt de lezer precies wat er komen gaat in de komende tekst. Als er één subtitel is die scanners aanmoedigen dan is het deze subtitel.

Als je wilt dat je lezers langer op je website blijven geef ze dan geen vrijbrief om hele paragraven over te slaan. Verleid ze met je subtitel.

Stel dat je een paragraaf hebt geschreven over waarom nieuwsgierigheid opwekken het allerbelangrijkste doel is van een titel. Noem de subtitel dan niet Gebruik Titels Om Nieuwsgierigheid Te Wekken.

Dit verklapt al direct waar het stuk tekst over gaat. Sterker nog, het verklapt zelfs al het punt dat je wilt gaan maken. Dus waarom zouden ze verder lezen?

Een subtitel als De Gemeenschappelijke Factor Die Elke Geweldige Titel Heeft zou bijvoorbeeld een veel betere subtitel zijn. Gebruik de tekst daaronder dan om uit te leggen waarom nieuwsgierigheid die gemeenschappelijke factor is.

  1. De Cryptische Subtitle

De tegenpool van de subtitel blunder is zo hard proberen om creatief te zijn en aandacht op te wekken dat het meer verwarrend wordt dan onweerstaanbaar. Deze cryptische subtitels kunnen net zo snel tot het vertrek van je bezoekers leiden als de andere twee blunders.

Je subtitel moet een zin zijn die glashelder is, maar lezers tegelijkertijd het gevoel moeten geven verder te lezen. Ze moeten hardop denken: “Ik moet verder lezen om te weten waar de schrijver naar toe wilt met dit punt.”

Als ze in plaats daarvan denken: “Ik heb geen idee wat deze zin betekent.” Ben je te cryptisch en vaag bezig.

Gebruik je subtitels als een extra mogelijkheid om op te vallen, interesse op te wekken en je lezers langer op je website te houden.

5 Simpele Stappen Voor Opgevoerde Subtitles

Als je je volgende artikel schrijft, volg dan deze vijf simpele stappen om subtitels te maken die de interesse wekken van de lezer:

  1. Schrijf zoals je normaal ook zo doen. Maak je nog niet druk om dingen aan te passen.
  2. Als je concept klaar is ga dan terug en kijk door een andere bril naar je subtitels. Bekijk elke paragraaf apart en zie het als een op zichzelf staand artikel.
  3. Vraag je af wat het doel is van deze paragraaf en welk punt je wilt maken naar de lezer.
  4. Vraag jezelf af dat als dat stuk tekst een eigen blog artikel zou zijn welke titel het dan zou krijgen.
  5. Wees er zeker van dat de subtitel die je geeft aan de paragraaf nieuwsgierigheid opwekt. Probeer daarna het element verrassing, persoonlijkheid of emotie toe te voegen waar mogelijk.

Ben Je Er Klaar Voor Om Oorlog Te Verklaren Aan Lezers Die Scannen?

Als je een Ferrari zou bezitten, zou je die Ferrari dan op z’n staart trappen of deze in de garage laten staan?

Ik neem aan dat eerste, toch?

Hetzelfde geldt voor bloggen. Jouw succes hangt af van of je artikelen gevonden worden op het internet. Denk aan hoeveel tijd en moeite het kost om goede artikelen te schrijven.

Denk aan hoeveel tijd en moeite het kost om jouw werk te promoten.

Vraag jezelf nu af of het al die moeite en tijd waard is als de mensen die jouw artikel vinden er vervolgens maar 10 tot 20 seconden blijven.

Nu kan je ze laten blijven!

Nu heb je een simpel maar krachtig wapen in je arsenaal. Dodelijk subtitels zullen ervoor zorgen dat je lezers opgaan in de rest van het artikel.

Elke keer weer.

Jouw lezers zullen ontdekken dat je een schrijver bent die alle aandacht waard is.

 

Dit artikel is geschreven door Dennis Jansen. Hij is de eigenaar van de blog Geldguru

Verdien minimaal €2950 per maand vanuit huis

Ontdek hoe je een volledig inkomen verdient op internet…

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Stappenplan om Snel €2950 Per Maand te Gaan Verdienen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *