Content Marketing, de 5 W’s: Wie, Wat, Waar, Wanneer en Waarom
Hoe groot of hoe klein je onderneming mag zijn, iedereen gaat wel eens tegen dezelfde problemen aanlopen en dezelfde doelstellingen hebben. Echter content blijft het seo element dat noodzakelijk is om jouw onderneming te doen groeien.
Als kleine onderneming wil je content creëren dat zinvol is voor je bezoekers, echter wil dit niet zeggen dat je moet onder doen voor de grote bedrijven, je kan net kijken en vergelijken wat en hoe ze het juist doen en dit verder implementeren in jouw content strategie.
Als kleine onderneming heb je het in vele gevallen nog makkelijker om je bezoekers aan te zetten tot actie, je hoeft hiervoor niet alle kanalen door te lopen om je content aan het publiek te brengen.
Echter een gouden tip, maak gebruik van de 5 W’s, in dit artikel krijg je inzicht waarom dit allemaal zo belangrijk is. Wie, wat, waar, wanneer en waarom. Dit zijn essentiële waarden die hand in hand gaan met content marketing.
Waarom maak je content ?
Wanneer je content maakt voor je website moet je jezelf altijd afvragen waarom maak ik deze content, de lezers staan altijd centraal.
Akkoord content is goed voor Google en andere zoekmachines, echter moet je in gedachte houden een goed geoptimaliseerde tekst voor de zoekmachines wil niet altijd zeggen dat dit een leuke en leesbare tekst voor je bezoekers is.
Hoe Jacko met 1-2 uur per week duizenden euro’s per maand verdient
Ontdek het beste verdienmodel om een passief inkomen op te bouwen op het internet en dat:
- Zonder technische kennis
- Zonder product
- Zonder opstartkosten
- Zonder te adverteren
- Zonder vooropleidingen
Wie, waar en wanneer ?
Vooraleer je content gaat publiceren moet je weten wie je lezers zijn, je wil natuurlijk een zo relevant mogelijke tekst op je website hebben. Hiervoor is het essentieel om te begrijp en weten wat je bezoekers van je verwachten.
Via welke kanalen wil je je content gaan promoten: – Youtube – Twitter – Facebook – Podcasts – E-mail campagnes – Gastblogs -…
Wanneer je je content best kan publiceren hangt geheel van je lezers af, testen is hier de optie. Probeer dit op verschillende momenten van de dag.
Hoe ?
Wanneer men spreekt over content marketing denken vele webmasters aan bloggen, wees creatief en bedenk andere methode om je lezers te entertainen. Hou je bezoekers tevreden en ze komen zeker terug!.
Content zoals video’s, slideshows, podcats, interviews, gastblogs, afbeeldingen, gebruikers ervaringen en whitepapers zijn een perfecte vorm van content.
Dit is de materie die je moet overwegen om te publiceren op je website. Hoe meer divers, uniek en creatiever, hoe beter.
Middelmatige content
Vooraleer je je content gaat publiceren, zorg er voor dat je klanten weten wie je bent en wat je doet. Een duidelijk beeld van een onderneming is van essentieel belang.
Je zou altijd je content moeten evalueren, hoe kan ik het presenteren, hoe kan ik dit best verspreiden, moet ik mijn content anders formuleren etc.
Concurrentie
In de eerste plaatst is het uitermate belangrijk om je eigen website in het oog te houden, echter van tijd je concurrenten even bespieden kan geen kwaad en raad ik zelfs aan om te doen! Af en toe kijken wat zij doen, wat zij publiceren, hoe zij het publiceren, kan je onderneming helpen.
Als laatste wil ik meegegeven dat een content strategie van essentieel belang is voor je onderneming. Als je verder je strategie wil bepalen, denk dan aan de 5 W’s en je onderneming en bezoekers zullen groeien.