site stats

Zoekmachine Optimalisatie voor Beginners: Deel 5

Hoe beginnen met een keyword onderzoek

Een zoekopdracht begint altijd met het ingeven van een keyword in de zoekbox maar hoe kan je nu weten welke keywords welke gebruikers ingeven?

In dit 5de deel van zoekmachine optimalisatie voor beginners gaan we in detail treden in het hoofdstuk keyword research.

Een degelijk keyword onderzoek is voor elke onderneming of website van enorm belang, het kiezen van de juiste zoekwoorden voor jouw branche, onderneming of website zal zeker een positief effect geven op resultaten.

Als je dit keyword onderzoek serieus wil aanpakken dan moet je jezelf in de schoenen van de bezoeker zetten. Hoe zou jij in Google een zoekopdracht uitvoeren als je opzoek bent naar product A of B.

Als je bezoekers op je website wil krijgen moeten het vanzelfsprekend interessante bezoekers zijn, je hebt helemaal niets aan bezoekers die op je website komen , die totaal niet vinden wat ze zoeken. Deze zullen dan in 99% ook direct wegklikken.

Hoeveel zijn mijn keywords waard?

Elk keyword heeft zijn eigen waarde maar dit geldt ook voor diverse websites, je kan niet zozeer gaan zeggen , mijn keywords zijn xxx waard, dit moet je testen en meten.

Je kan reeds tal van gegevens halen uit tools als Google Analytics en Google Keyword Tool. In deze fase kan je kijken waar je bezoekers van komen en of ze effectief converteren en overgaan tot aankoop van producten, aanvraag gegevens, …

Als wij een keyword onderzoek doen volgen wij telkens deze stappen:

  • Stel jezelf de vraag, is jouw keyword relevant voor je website, wanneer er bezoekers op je website komen, vindt men dan gewenste informatie of klikken ze direct weg, zullen deze bezoekers overgaan tot aankoop, zo ja dan is dit een interessant keyword en kan je verder gaan.
  • Typ zelf eens in een zoekmachine een keyword waarop je wil ranken, nu krijg je al een duidelijk inzicht in je concurrentie, het is handig om deze op te nemen in een Excel sheet.

Hoe interessant zijn longtail keywords ?

Naar mijn mening heeft een longtail keyword zo zijn voor- en nadelen. Je hoeft meestal niet zoveel tijd in deze keywords te steken om goed te ranken. In vele niches is dit makkelijker en levert het meer relevante bezoekers op.

Nu het negatieve eraan is dat je concurrenten ook snel kunnen gaan ranken op deze keywords een bedrijf dat een marketeer of seo expert in dienst heeft voert regelmatig wel een concurrentie analyse uit, dergelijke longtail keywords zullen snel opgemerkt worden.

Echter is het grootste voordeel allicht dat longtail keywords de bezoekers binnenbrengen in het conversie proces van je website. Deze komen nl met intentie binnen en zullen ook effectief sneller converteren dan bv “cold traffic”, bezoekers waar je niets met bent.

Lees ook onze andere artikelen:

Verdien minimaal €2950 per maand vanuit huis

Ontdek hoe je een volledig inkomen verdient op internet…

  • Zonder technische kennis
  • Zonder product
  • Zonder opstartkosten
  • Zonder te adverteren
  • Zonder vooropleidingen

Stappenplan om Snel €2950 Per Maand te Gaan Verdienen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *