Lees gratis artikelen over internet marketing, zoals informatie over SEO, linkbuilding, social media marketing, online adverteren etc.

Is SEO PowerSuite het Antwoord Op Google?

SEO is lastig. Je moet rekening houden met de content op je website, de interne structuur van je site, de verwijzingen van andere sites naar jouw site en nog een stuk of honderd andere factoren die een rol spelen in het algoritme van Google.

Als jij door de bomen het bos niet meer ziet, dan is het verstandig om een beroep te doen op een programma dat ondersteuning biedt. SEO PowerSuite is een dergelijk programma dat bijdraagt aan jouw notering in de zoekmachine.

De SEO Powersuite is een (bijna) gratis programma dat iedereen kan downloaden en dat een aantal interessante onderdelen biedt. Ik zal in dit artikel de SEO PowerSuite bespreken en reik je ook nog een andere optie aan voor de optimalisatie van je SEO-beleid.

Doorgaan naar artikel »

Zo Verdien Je Geld met een Partnerprogramma!

Koppels die het moeilijk hebben schrijven zich in voor een partnerprogramma. Met een beetje hulp leren ze beiden om een betere partner te worden en om de relatie te redden van de ondergrond.

Helaas kost dit geld en is het resultaat vaak bedroevend. Voor dit soort partnerprogramma’s hoef je dus niet op dit blog te kijken, pure geldverspilling.

De andere definitie van een partnerprogramma kan je wel omtoveren tot een rijke man, dit is namelijk een programma waarin je andere websites zoekt die jouw website promoten in ruil voor commissie per lead of per verkoop.

In de volksmond heet dit een affiliatieprogramma en ik ga jou uitleggen op welke manier jij geld kunt verdienen zonder je eigen product te promoten.

Doorgaan naar artikel »

Weg uit Google, maar niks fout gedaan? De Google Sandbox!

Vroeger zat ik altijd in de sandbox. Mijn ouders waren echter geen yuppen, dus dat heette dan gewoon de zandbak. De zandbak had mijn vader zelf aangelegd met een paar stenen en een paar zakken wit fijn zand, zulk zand dat je niet op de Nederlandse stranden vindt.

Mooie moment waren dat.

Helaas heeft de sandbox zijn onschuld verloren door Google. De Google sandbox is namelijk een plek waar nieuwe websites begraven worden onder een dikke laag modder, en waar je, heel misschien, als je goed zoekt nog een keer uitkomt.

Heeft iemand ooit de Google sandbox gezien? Nee. De digitale zoekmachine zandddoos heeft dezelfde status bereikt als het monster van Loch Ness. Veel mensen weten zeker dat hij bestaat, maar niemand kan het echt bevestigen.

Fascinerend!

Doorgaan naar artikel »

Succesvolle E-mailmarketing met Enormail

U heeft 3848 ongelezen e-mails. Het is de status van de mailbox van mijn vriendin. 3848 e-mails die haar niet overtuigden om te klikken op de titel om de inhoud te bekijken.

Dat is treurig.

Het betekent namelijk dat er 3848 e-mails zijn verzonden door bedrijven die niet de kwaliteit hadden om een degelijke titel te bedenken. Met een titel kan je namelijk bijna iedereen laten klikken op jouw e-mail.

Het leuke is dat je dan een mooi e-mailprogramma kan hebben, maar alleen met bijvoorbeeld Enormail red je het niet. Je hebt creativiteit nodig. Het schrijven van een mailing is nog niet zo makkelijk.

Doorgaan naar artikel »

Zo Belangrijk is je Google Ranking!

Als je vroeger op zoek ging naar een behoorlijke schilder, dan sloeg je de Gouden Gids open en koos je de schilder in jouw regio met de leukste achternaam. Meneer Kwast, meneer Rembrandt of mevrouw Zwart zijn een paar voorbeelden die aanspraak zouden maken op een telefoontje van mij.

De Gouden Gids bestaat nog wel, maar je bent toch wel heel gek als je de moeite gaat nemen om te bukken, een kastje te openen en een dik boek eruit te pakken.

Sommige ondernemers zullen echter wel terug verlangen naar de tijd dat een leuke achternaam al voldoende was om een opdracht binnen te halen. Het draait tegenwoordig om je Google Ranking.

Je bent namelijk toch wel heel gek als je de moeite neemt om met de cursor van je muis naar beneden te scrollen, te drukken en een milliseconde gaat wachten op de tweede pagina!

Doorgaan naar artikel »

5 Tips om Meer (Positieve) Klantenbeoordelingen te Krijgen

Een klantenbeoordeling is zowel voor jezelf maar ook voor de consument enorm belangrijk, uit een onderzoek is gebleken dat bijna 90% van de online kopers eerst gaat kijken of men een nuttige recensie vindt over het betreffende product of dienst.

Wat nog meer belangrijker is om te weten is, dat men zich ook effectief laat leiden door de beoordelingen van voorgaande klanten.

Je moet zelf even redeneren wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe smartphone op het oog hebt, zonder dat je hier enige kennis van hebt en je leest beoordeling na beoordeling ook alleen maar klachten over je nieuwe potentiële aankoop, dan ga je toch wel eens kijken of er geen alternatief is.

Echter als we dan even een fysieke winkel erbij nemen, je gaat ook niet altijd direct in op het akkoord van de verkoper, als leek kan hij jouw immers wijs maken wat hij wil.

75% van de kopers die in een fysieke winkel hun aankopen doen, gaan dan ook nog eens op voorhand kijken wat er op het internet te vinden is over het product.

Als webwinkel of bedrijf dat een dienst aanbiedt is het dan ook van essentieel belang dat je weet wat je klanten over je producten zeggen en dat deze ook effectief positief zijn. Zeg nu zelf, negatieve recensies kunnen we missen als kiespijn.

Doorgaan naar artikel »

Hoe kies ik een aantrekkelijke naam voor mijn webwinkel ?

Je naam is het uithang bord van je webwinkel, wanneer je een pakkende naam hebt, zijn je bezoekers ook eerder geneigd om deze te onthouden. Het kiezen van de juiste naam is dan ook van essentieel belang.

De URL van je website (domeinnaam) staat voor Universal Resource Locator, wanneer deze lang en moeilijk uit te spreken is, zal dit altijd nadelige gevolgen hebben in de toekomst.

Wanneer een server of computer met elkaar wil verbinden, wordt er gebruik gemaakt van een IP-adres, zij kunnen dit perfect onthouden maar een mensen kunnen een reeks cijfers minder makkelijk onthouden.

Het gevolg van dit was het ontstaan van DNS (Domain Name System), dit koppelt de URL van je webwinkel aan het IP-adres. Een DNS server zorgt er dan voor dat je via jouw eigen computer op de gewenste website geraakt zonder het IP-adres te moeten ingeven.

Doorgaan naar artikel »

4 Marketing Strategieën die je Concurrenten nog niet Gebruiken

Met dit artikel wil ik mij richten tot de kleine en middel grote ondernemingen die zich willen onderscheiden van hun concurrenten.

In dit artikel bespreken we 4 interessante marketing strategieën die je concurrenten nog niet gebruiken of anders verwoord, niet correct gebruiken. Blijf je concurrentie voor en leer uit onze 4 tips.

Doorgaan naar artikel »

Van bezoeker naar klant

Elke bezoeker die je website of webwinkel binnenkomt op welke manier dan ook is nog altijd niet een klant, wat niet is kan nog altijd komen. Naar mijn mening zijn er drie type bezoekers die je website binnenkomen, je hebt de informatieve bezoekers, de vergelijkende bezoekers en de effectieve kopers.

Hoe maak ik van mijn bezoekers een klant, leg ik uit aan de hand van drie belangrijke principes. We maken een vergelijking tussen 3 type conversie en hoe je hier het maximum kan uithalen.

Doorgaan naar artikel »

5 Fouten binnen Content marketing

Content marketing is een belangrijk element voor je bedrijf, niet alleen biedt het nog toekomst maar is het ook nog eens essentieel voor de verdere uitbouw en ontwikkeling van je online reputatie.

Echter kun je content marketing op zoveel verschillende manieren verkeerd gebruiken en zal je andere dingen er door gaan verwaarlozen. Dit artikels bespreekt enkele van de meest gemaakte fouten binnen het content marketing segment.

Doorgaan naar artikel »